Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Friday 5 November 2010

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah, Lagi Maha Pengasihani

DALAM MENCARI KEREDHAAN MU....

Aku dilahirkan di dalam dunia ini,
Aku mengenali orang-orang di sekelilingku,
Aku dilahirkan oleh ibuku yang tersayang,
Aku belajar mengenal huruf,
Aku belajar untuk berjalan.....

Aku belajar untuk merangkak,
Aku belajar bertatih,
Aku menangis ketika lapar,
Aku menangis bila tidak dapat sesuatu,
Aku merasa takut bila aku kesunyian,
Aku merasa takut apabila berhadapan dengan orang lain,
Aku belajar untuk mengenali orang lain,
Aku belajar untuk hormati dan sanjungi ibu bapaku,
Aku belajar untuk berkawan,
Aku marah bila tidak dapat sesuatu yang dihajatkan,

Tapi sebenarnya, di mana aku berada sekarang???
Di mana aku sebenarnya???
Ke mana aku akan pergi??
Ke mana aku akan bawa diri ku ini?
Ke mana akan aku bawa isteriku yang tersayang?

Apakah tidak cukup selama ini aku dikurniakan anugerah?
Apakah tidak cukup lagi, aku mampu bernafas dan bernyawa di dunia ini?
Apakah tidak cukup dengan segala apa yang dikurniakan tubuh badan ku yang sihat? apakah tidak cukup lagi nyawa aku tidak di tarik lagi buat masa ini?
Apakah tidak cukup semuanya lagi???

Perlukah aku merintih kesusahan aku pada orang lain?
Perlukah aku merintih meminta sedekah dari orang lain?
Perlukah aku bergantung harap pada orang lain, sedangkan Kau yang memberi rezeki pada aku?
Perlukah aku mengeluh lagi setiap masa dan ketika?
Perlukah aku buat begitu lagi selalu dan sepanjang masa???

Ya Allah,
Engkau Yang Maha Besar,

Ya Allah,
Engkau Yang Maha Pemurah,

Ya Allah,
Engkau Yang Maha Mendengar,

Ya Allah,
Engkau Yang Maha Pengasihani,

Ya Allah,
Engkau Yang Maha mempunyai 99 nama yang Maha Terbaik,

Ya Allah,
Engkau Yang Maha Sempurna,

Ya Allah,
Engkau Yang Maha Menentukan takdir hidup manusia,

Ya Allah,
Engkau Yang Maha Terawal,

Ya Allah,
Engkau Yang Maha Terakhir,

Ya Allah,
Engkau Yang Maha Sempurna,

Ya Allah,
Engkau Yang Maha Tidak Tidur dan Tidak Mengantuk,

Ya Allah,
Engkau Yang Maha Pemberi Rezeki,

Ya Allah,
Engkau Yang Maha Berkuasa,

Ya Allah,
Engkau Adalah Maha Raja Kepada Semua Raja,

Ya Allah,
Engkau Yang Maha Menguruskan Sekian Alam,

Ya Allah,
Engkau Yang Maha Adil,

Ya Allah,
Engkau Yang Maha Pemberi Hidayah kepada sesiapa yang Engkau kehendaki,

Engkau telah pun mengekalkan jasad Firaun Laknatullah sebagai pengajaran dan teladan kepada umat Muhammad s.a.w,

Engkau pernah mencabut nyawa Raja Namrud yang Zalim,

Engkau telah pun menarik balik rezeki yang Engkau berikan secara melimpah ruah kepada Qarun di zaman Nabi Musa,

Engkau pernah menghapuskan kaum Tsamud dan kaum A'ad,

Engkau telah pun memberikan rezeki dari langit, apabila kaum Yahudi dan Nabi Musa a.s. terasa lapar dan dahaga selepas melarikan diri dari tentera Firaun,

Engkau pernah menenggelam bumi sewaktu zaman Nabi Nuh a.s dengan banjir besar,

Engkau telah pun memberikan mukjizat kepada Nabi Sulaiman a.s. dengan dapat menundukkan Ratu Balqis serta beriman kepada Mu,

Engkau pernah menghalau Azazil (Iblis) keluar dari Syurga Mu,

Engkau telah pun menjemput Nabi Junjungan Besar, Muhammad Rasulullah s.a.w dan baginda telah pun wafat dengan keizinan Mu,

Engkau pernah mengampunkan dosa Nabi Allah Adam a.s.

Engkau telah pun mengangkat Nabi Isa Putera Mariam ke langit dan akan menurunkan baginda pada akhir zaman, apabila sampai waktunya,

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...