Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Friday 19 November 2010

Doa Mencari Jodoh...

"Bismillahhirrahmannirrahim......

Ya Allah...

Seandainya telah Kau catatkan dia milikku,
Tercipta buatku,
Dekatkanlah dia padaku,
Titipkanlah kemesraan antara kami,
Agar kebahagiaan itu abadi, dan...

Ya Allah, Ya Tuhanku,Yang Maha Pengasih,

Seiringkanlah kami melayari hidup luar ini,
Ketepian yang sejahtera, tetapi...

Ya Allah...

Seandainya telah Kau takdirkan dia bukan milikku,
Bawalah ia jauh dari pandanganku,
Luput dari ingatan ku, dan
Peliharalah diriku dari kecewa serta...

Ya Allah, Ya Tuhanku, Yang Maha Mengerti,

Berilah aku kekuatan,
Melontar bayangnya ke dada langit,
Silang bersama senja merah, dan
Gelap pekat awan,
Agar aku bisa bahagia,
Walau tanpa dirinya, dan...

Ya Allah Tercinta..

Gantikanlah yang telah hilang,
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah,
Meski tiadakan sama dengan dirinya...

Ya Allah, Ya Tuhanku,

Pasrahkanlah aku dengan ketentuan Mu,
Sesungguhnya takdir Mu itu yang terbaik buatku,
Kerana Engkau Tuhanku,
Itu yang terbaik buatku...

Yang Maha Mengetahui,Segala yang Terbaik, Ya Allah...

Cukuplah Engkau sahaja menjadi pemeliharaku,
Di Dunia dan Akhirat,
Dengarlah rintihan daripada hambamu yang daif ini,
Sesungguhnya,
Aku tidak kuat melawan nafsuku sendiri,
Janganlah Engkau biarkan aku sendirian di dunia ini hingga akhirat,
Menjerumuskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran.

Maka, kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman,
Membimbingku ke jalan yang Engkau redhai, dan
Kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh/solehah.... "

Amin.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...