Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Sunday 16 March 2014

Kapten Zaharie: Penyokong Kuat Anwar Ibrahim

Teori kehilangan misteri Pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) B777-200ER MH370 pada pagi 8 Mac 2014, kini dikaitkan dengan juruterbang berpengalaman dan pilot pesawat itu sendiri Kapten Zaharie Ahmad Shah.

Sumber menyatakan bahawa sebelum pesawat malang itu hilang misteri, beberapa jam sebelum itu pilot pesawat itu menghadiri perbicaraan sodomi II di Putarajaya, dimana Ketua Pembangkang dijatuhi hukuman penjara 5 tahun atas sebab meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 26 Jun 2008 di sebuah kondominum, Bukit Damansara Kuala Lumpur.

Zaharie dikatakan penyokong kuat Anwar Ibrahim.

Kehilangan pesawat malang MH370 secara misteri itu besar kemungkinan dirampas oleh juruterbang itu sendiri, atas dasar protes. Senario ini mendekati kebenaran, karena sifat semulajadi manusia, apabila dalam keadaan emosi, apatah lagi penerbangan pesawat MH370 laluan Kuala Lumpur Beijing hanya selang beberapa jam Anwar dijatuhi hukuman penjara.

Dalam satu posting di wall facebook beliau, sebelum penerbangan pada 8 Mac jam 12.41 pagi Sabtu, pilot itu adalah menulis "bye Bye Paris", satu signal atau kod bahawa ada tindakan daripada beliau diluar dugaan. Selain itu, dikhabarkan bahawa keluarga beliau telah meninggalkan rumah mereka sehari sebelum beliau terbang dengan pesawat malang itu.

Menganalisis data yang menyelubungi pesawat malang itu: Selepas terbang pada 12.41 pagi Sabtu, pesawat naik ke paras 35,000 kaki kemudian terputus hubungan dengan radar. Transponder diputuskan sebaik sahaja pesawat mengudara. Transponder pertama terputus penuh pada pukul 1.07 pagi, transponder ke dua 1.21 pagi, selepas sahaja pilot mengucapkan selamat malam kepada menara Subang sebelum check in ke ruang udara Vietnam.

Data menunjukkan, bahawa pesawat naik mendadak pada ketinggian 45,000 kaki atas permukaan laut sambil berpusing ke arah barat, melampui limit ketinggian pesawat itu.Tujuan naik mendadak dengan ketinggian itu, agar supaya penumpang dan krew yang tidak menggunakan corong oksigen akan pingsan. Selepas itu pesawat terbang 23,000 kaki atas permukaan laut.

Cata pengendalian pesawat sedemikian, hanya boleh dilakukan oleh penerbang berpengalaman, atau pesawat terbang tanpa pilot, namun kemungkinan tanpa pilot tidak disokong data, atas sebab pesawat terbang sekurang-kurangnya 6 jam selepas terputus hubungan dengan menara trafik udara pukul 1.30 pagi. Pesawat itu mampu terbang selama 7.5 jam, sesuai dengan bekalan minyak yang ada pada pesawat. Penerbangan laluan pesawat itu KUL-Beijing hanya 5 jam 40 minit.

Kini, pesawat malang itu kemungkinan memilih dua laluan, samada North west atau south west. laluan North West perlu melalui berberapa negara, seperti Thailand, Mnymar, India sebelum sampai di salah negara bekas kesatuan Soviet. laluan North West, kemungkinan tidak akan diambil, memandangkan kawasan itu dipenuhi radar tentera. kemungkinan besar adalah terus ke Diego Garcia, pangkalan tentera Amerika di Lautan Hindi. Penerbangan daripada Kuala Lumpur- Diego Gracia memerlukan masa 8 jam. Melihat kepada bekalan minyak pesawat itu, maka secara teorinya, pesawat tidak akan sampai, namun pelu diingat, tidak semestinya 7.5 jam bekalan minyak maka, tangki akan kosong langsung. Ambil contoh pada sebuah kereta, walaupun panel minyak menunjukkan kosong, bagi setengah kereta boleh berjalan berpuluh kilometer.

Jika benarnya, tindakan protes pilot merampas pesawat MH370 dan menuju pengkalan tentera Amerika, sudah tentu ada kolaborasi antara pilot itu dengan pemilik pengakalan itu. Kawasan tentera Diego Garcia adalah kawasan larangan bagi sebarang pesawat asing. Sejauh mana kebenaran teori ini, sama-sama kita tunggu.

http://blog2-barisan.blogspot.com/2014/03/apa-yang-tersirat_16.html

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...