Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Tuesday 15 April 2014

Apa Itu Diego Garcia?

Arkib : 16 April 2014


Sejak kebelakangan ini banyak laman web dan blog bercerita mengenai “Diego Garcia”. Isu Diego Garcia tiba-tiba muncul apabila Russia mendakwa pesawat MH370 dirampas Tentera Laut US. Sejauh mana kebenaran mengenai berita itu sehingga kini belum dapat dirungkaikan lagi.
Umum sudah mengetahui mengenai status pesawat MAS MH370 yang dilaporkan hilang secara tiba-tiba. Perdana Menteri Malaysia Dato’ Seri Najib Razak telah mengumumkan bahawa pesawat MH370 berakhir di Lautan Hindi. Sejauh manakah kebenaran itu belum dapat dipastikan kerana belum ada lagi bukti-bukti kukuh ditemui di Lautan Hindi sejak misi mencari dilakukan.



Berbalik kepada tajuk artikel, Diego Garcia merupakan sebuah pulau batu karang kecil yang wujud di Lautan Hindi. Diego Garcia kini menjadi penempatan kemudahan sokongan Tentera Laut Amerika Syarikat.
Pulau ini menempatkan pangkalan sokongan untuk kapal laut dan kapal selam tentera, serta kemudahan komunikasi dan jejak udara.
Pangkalan ini turut dilengkapi dengan dua landasan kapal terbang sepanjang 3.7 kilometer. Walaupun pangkalan ini milik Amerika, tetapi sebenarnya adalah wilayah Lautan Hindi British.

Sumber : http://www.blogammar.com/apa-itu-diego-garcia/

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...