Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Saturday 10 May 2014

Pemerintah Mesir disifatkan sebagai kejam


PETALING JAYA - Menteri Penerangan Kabinet Presiden Morsi, Dr Salah Abdul Maqsoud menyifatkan tindakan Mesir yang menjatuhkan hukuman mati ke atas 683 penyokong Ikhwanul Muslimin dan Mursi sebagai suatu bentuk kezaliman dan kekejaman secara besar-besaran.

Menurutnya, keputusan yang dibuat oleh pihak hakim menunjukkan bahawa mahkamah tersebut berlaku tidak adil kepada para penyokong Mursi dan Ikhwanul Muslimin.

"Hakim perbicaraan dalam sebuah mahkamah di Minya telah mengambil keputusan sebulat suara kurang dari 20 minit untuk menjatuhkan hukuman mati ke atas pengikut Ikhwanul Muslimin dan Mursi, ianya satu bentuk kezaliman dan tidak adil," ulasnya ketika ditemui di sidang media di sini hari ini.

Beliau dalam pada itu turut menafikan dakwaan pihaknya mengarah sebuah stesen televisyen ditutup atas niat menyekat kebebasan pihak media dalam melaporkan pergolakan yang sedang berlaku di negara tersebut.

Menurutnya, stesen televisyen tersebut diarah tutup selama sebulan kerana tidak mematuhi undang-undang dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak media sendiri.

Beliau dalam pada itu turut menegaskan bahawa pihaknya tidak pernah menyekat kebebasan media dalam melaporkan pemberitaan dan perkembangan semasa di Mesir. 


http://siemens-melayumaju.blogspot.com/2014/05/pemerintah-mesir-disifatkan-sebagai.html

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...