Pihak pencari masih percaya, bahawa pesawat malang MH370 yang membawa 239 penumpang termasuk kru yang hilang pada 8 mac 2014 selepas berlepas 12.41 pagi laluan Kuala Lumpur Beijing telah berakhir di Lautan Hindi.
Satu-satunya fakta yang diguna adalah maklumat satelite yang dianalisa, yang menggunakan Doppler Effect bahawa pesawat malang itu menunju ke Lautan Hindi sebelum hilang.
Tiada siapa yang boleh memberi maklumat termasuk analisa teknologi canggih, mengapa pesawat itu terbang bertolak belakang daripada laluan asal. Apa yang ada, suatu persepsi, bahawa kehilangan pesawat itu merupakan satu misi kubur tidak bernisan.
Melihat pergerakan pesawat itu semasa berpatah balik, terbang daripada ketinggian normal 35,000 kaki ke atas permukaan laut lalu bertukar ke paras 45,000 kaki merupakan satu tindakan yang disengajakan. Pada ketinggian 45,000 kaki, jika sesiapa yang tidak sempat memasang corong oksigen maka akan pingsan serta merta, dan jika sempat seseorang itu hanya boleh bertahan selama maksima 15 minit, sebelum pingsan. Pesawat itu dikatakan berada pada ketinggian 45,000 kaki selama 23 minit, ertinya sesiapa sahaja dalam pesawat itu pengsan.
Laporan terkini daripada Australia, bahawa pesawat itu menunju Lautan Hindi mengunakan autopilot bersama penumpang yang sudah pengsan sebelum pesawat kehabisan minyak, lalu terjunam ke dasar laut; menguatkan anggapan bahawa pesawat yang dikemudi Kapten Zaharie Ahmad Shah itu bermisikan kubur tanpa nisan.
http://blog2-barisan.blogspot.com/2014/06/apa-yang-tersirat_28.html
No comments:
Post a Comment