Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Sunday 17 May 2015

Jom Kita Lihat 11 Kisah Naijb...

Kisah Sebelum PRU14















  1. Hasrat saya untuk bela rakyat hampir tercapai melalui 1MDB. : RM382.3 juta - Khidmat sosial dan masyarakat (CSR) sejak 2009. RM28.2 juta - Hantar 2,300 orang menunaikan ibadah haji. (Niat saya terdedah kerana kritikan isu 1MDB)
  2. Hasrat saya untuk bela rakyat hampir tercapai melalui 1MDB. : RM19 bilion setahun wang rakyat diselamatkan apabila 1MDB beli balik IPP (stesen janakuasa elektrik swasta) termasuk "milik" taikun besar Ananda Krishnan dan Kumpulan Genting. (Niat saya terdedah kerana kritikan isu 1MDB)
  3. Hasrat saya untuk bela rakyat hampir tercapai melalui 1MDBRM76.0 juta - Bantuan Teksi 1 Malaysia (TR1MA). RM7.37 juta - Klinik bergerak 1 Malaysia. RM14.5 Juta - Program membantu orang Asli. (Niat saya terdedah kerana kritikan isu 1MDB)
  4. Hasrat saya untuk bela rakyat hampir tercapai melalui GSTRM42 juta sehari atau RM15.33 bilion setahun diselamatkan daripada pelarian cukai peniaga-peniaga yang tidak jujur dengan Kerajaan. (Niat saya terdedah kerana kempen propaganda DAP & PKR)
  5. Hasrat saya untuk bela rakyat hampir tercapai melalui Program Transformasi Nasional. : Pada 2012 - Dunia mengalami kemelesetan ekonomi dan saya berjaya pertahan pertumbuhan ekonomi kita pada 5.6% iaitu melebihi paras sepatutnya.  (Namun saya terima cemuhan hasil propaganda kumpulan DAP & PKR)
  6. Hasrat saya untuk bela rakyat hampir tercapai melalui Dasar Program Rumah Terbengkalai:74.0% - Projek rumah terbengkalai dapat diselesaikan. 10.7% - Dalam proses pemulihan. 15.3% - Dimulakan semula. (Namun saya terima lebih cemuhan hasil propaganda kumpulan DAP & PKR)
  7. Hasrat saya untuk bela rakyat hampir tercapai melalui Projek Generasi Baru Felda. : RM35,000 telah dikurangkan bagi setiap harga rumah supaya warga baru Felda mampu memiliki rumah. (Namun saya tetap dicemuh oleh masyarakat yang percaya dengan propaganda kumpulan Pembangkang)
  8. Hasrat saya untuk bela rakyat hampir tercapai melalui Program Perumahan Rakyat. : 44,000 unit rumah kos rendah dijual kepada penyewanya selepas 100 hari saya menjadi Perdana Menteri. (Namun saya tetap dicemuh oleh masyarakat yang percaya dengan propaganda kumpulan Pembangkang)
  9. Hasrat saya untuk bela rakyat hampir tercapai melalui Program Sejahtera. : 1,000 keluarga miskin tegar.  5,000 orang di seluruh negara dibangunkan secara bersungguh-sungguh melalui Program Pintar. (Namun saya tetap dicemuh oleh masyarakat yang percaya dengan propaganda kumpulan Pembangkang)
  10. Hasrat saya untuk mewujudkan negara yang menghargai kebebasan media dan bersuara tercapai. : 3 April 2009 saya menarik balik larangan penerbitan akhbar pro pembangkang yang digantung supaya rakyat lebih yakin kepada kerajaan. (Namun akhirnya rakyat tidak bersyukur tetapi menggunakan kebebasan akhbar untuk menghancurkan maruah saya)
  11. Hasrat saya untuk bela rakyat hampir tercapai dengan cara bantu rakyat seperti berikut : RM150 juta peruntukan - kepada skim Tekun. 50% diskaun - bagi pembaharuan lesen peniaga kecil. (Namun saya tetap dicemuh oleh rakyat yang percaya propaganda kumpulan DAP & PKR)

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...