Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Tuesday 19 May 2015

[TUKAR NAMA JALAN KEPADA NAMA CINA] Strategi Meng"CINA"kan Pulau Pinang

Kisah Sebelum PRU14



Daripada strategi membeli Tanah Melayu dengan harga yang tinggi dan membina perumahan yang kemudian dijual dengan harga maha tinggi sehinggalah kepada strategi menukar nama jalan kepada nama Cina. 


Mereka tidak putus-putus berusaha siang dan malam menjadikan Pulau Pinang seperti mak bapak mereka punya.


Melayu akhirnya telah berpindah ke tanah besar dan beransur-ansur meninggalkan Pulau. Pada masa ini yang tinggal di sebelah Balik Pulau hanyalah generasi tua yang akan bertahan dalam tempoh 10-20 tahun sahaja.


Tiada rumah murah didirikan di Pualau Pinang. Rumah yang dikatakan mampu milik berharga RM300 ribu.


Kebanyakan anak-anak Melayu telah berpindah dan membeli rumah di tanah besar kerana harga rumah jauh lebih murah berbanding di pulau. 


Sejak DAP memerintah Pulau Pinang, beberapa batang jalan juga telah ditukar nama kepada nama pemimpin-pemimpin DAP. 


Yang terbaru sebelum, Lebuh Sungai Pinang 4 sepanjang 290 meter telah dinamakan Persiaran Karpal Singh 1 manakala Lebuh Sungai Pinang 5 sepanjang 510 meter diberi nama Persiaran Karpal Singh 2. Seiring dengan ini, medan siar kaki di sebahagian tepi pantai Jelutong dari Sungai Pinang ke Lebuh Sungai Pinang 1 sepanjang 1.55 km akan dikenali sebagai Persiaran Karpal Singh.


Hari ini pula, seorang lagi pemimpin DAP, Chian Heng Kai, mantan Ahli Parlimen Bukit Mertajam telah dinamakan semula pada sebatang jalan di Pulau Pinang. Jalan berkenaan terletak di Taman Bayu Mutiara, Bukit Tengah, Bukit Mertajam. Carian di Google tidak menemui sebarang maklumat mengenai Cina DAP ini. 


Apakah sumbangan beliau kepada Pulau Pinang kalau tidak adapun sebarang sumbangan beliau kepada Negara?


Sumber: 


WALAUPUN MEREKA HANYALAH MINORITI 25% DARIPADA PENDUDUK MALAYSIA, KABINET BAYANGAN DAP LEBIH 95% ADALAH CINA!!! 


Akhirnya Lim Guan Eng mengumumkan senarai Kabinet Bayangan DAP. Seperti diduga, kesemua portfolio penting dibolot oleh para pemimpin DAP walaupun hampir separuh daripada mereka tidak lebih daripada sekadar badut dan pak lawak sarkas.


Melayu hanya diwakili oleh Ariff Sabri memegang porfolio Pertanian dan Asas Tani. Dengan kata lain, DAP melihat dan menganggap Melayu sebagai tidak lebih layak selain daripada pertanian semata-mata. Manakala dalam sektor lain, semuanya yang lebih layak hanyalah Cina walaupun kebanyakan daripada mereka, gagal bertutur dan memahami Bahasa Kebangsaan!


Barangkali elok jugalah sekiranya, DAP diberikan peluang untuk mentadbir negara ini. Melihat kepada 'kejayaan' DAP membersihkan Pulau Pinang, terutama sekali pada bahagian pulaunya daripada kependudukan Melayu menerusi teknik menaikkan harga tanah, cukai dan sebagainya, kejayaan DAP untuk membentuk Kerajaan Pusat pula, sudah tentu akan membersihkan Malaysia daripada semua unsur-unsur Melayu, Bumiputera dan Islam.


Mungkin itulah yang sebenarnya yang dimahukan oleh golongan yang kuat merungut sekarang ini. Apatah lagi dengan perkembangan-perkembangan terbaru yang memberikan, menyajikan dan menatang peluru emas buat Lim Guan Eng dan konco-konco DAPnya, tentu sekali berkehendakkan demografi berubah menerusi penguasaan minoriti 25% ke atas 65% rakyat negara ini!


Jadi, sebelum ianya benar-benar menjadi satu kenyataan, jom kita ucapkan...


YAMMMMM SENGGGGG!!!


Sumber: The Flying Kick

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...