Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Saturday 20 August 2016

Bekas Mufti Jordan yakin 
Najib mampu pimpin Malaysia

Arkib : 20 Ogos 2016


Bekas Mufti Jordan, Prof. Dr. Amin Mohammad Sallam Al-Manasyeh yakin Datuk Seri Najib Tun Razak mampu memimpin Malaysia menjadi salah sebuah negara terbaik di dunia.

Bagaimanapun katanya, Perdana Men­teri mesti sentiasa mematuhi ajaran al-Quran dan sunnah.

Saya berpendapat jika Allah memberi beliau (Najib) masa, beliau akan terus memajukan dan menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara terbaik di dunia. Itu yang saya fikir tentang beliau,” katanya dalam wawancara de­ngan portal berita, MalaysiaGazette di sini baru-baru ini.

Amin adalah bekas Mufti Jordan selama 23 tahun dan pernah dilantik sebagai Mufti di Philadelphia dan New York di Amerika Syarikat,

Beliau juga merupakan Ketua Lujnah Pembanterasan Fahaman Syiah Jordan, bekas Imam Talaqqi Masjid Nabawi dan profesor di Universiti Mu’tah dan Universiti Jordan.


Amin yang memiliki tiga doktor falsafah dan tiga ijazah sarjana merupakan pakar al-Quran dan hadis serta menjadi penasihat syariah sebuah syarikat milik Malaysia, Dubaiz Islamic Concept Sdn. Bhd.

Beliau yang berada selama enam hari di Malaysia sempat bertemu buat kali pertama de­ngan Perdana Menteri berkata, Najib seorang mukmin.

Katanya, pada pertemuan itu, Najib dan beliau sempat berbincang pelbagai isu selain turut bersama-sama menunaikan solat hajat untuk memelihara rakyat dan kesejahteraan Malaysia.

Kami solat hajat bersama, saya harap Allah terima doa saya. Kita cuba, Allah yang memperkenan, kita serahkan segala-galanya kepada Allah,” tambahnya.

Beliau yang suka dengan Malaysia berkata, negara ini adalah sebuah negara yang berkembang maju dan lebih moden daripada kebanyakan negara di Asia Barat termasuk Jordan.

Rakyat Malaysia, katanya, kuat bekerja dan mempunyai kehidupan yang lebih baik.

Saya suka Malaysia, suka orang-orang di negara ini. Me­reka baik dan cukup bermurah hati,” ujar Amin yang juga mengadakan pertemuan de­ngan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yaakob beberapa hari lalu selain menziarahi rakan dan anak-anak muridnya di Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...