Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Saturday 27 August 2016

SEMALAM YANG 'HILANG", SEMOGA KEMBALI JERNIH..


Baru-baru ni saya ada bertanya beberapa sahabat tentang sesuatu yang sebenarnya saya tak kisah sangat pun, tapi berlegar di belakang saya. Bukan seorang dua yang beritahu dan ingatkan saya tentang hal ni.. dah ramai dah...

Saya alami perkara ni dah lama dah.. cuma saya tak suka kecoh-kecoh dan malas nak amik port. Yang buat hal pun kawan-kawan jugak.. depan kita bukan main lagi. Tapi belakang kita.. hahahaaa... Allah saja la yang tahu...

Let me tell you a little story about what happened to me in the past...




Dulu, lepas BN menang kat Kedah, memang saya back off. Saya "hilang" terus. Tak macam sebelum PRU 13 yang ke hulu ke hilir bawak kamera cari bahan penulisan dan mengarang artikel demi artikel sampai tak balik rumah. Sengaja saya "hilangkan" diri...

Sebabnya? Sebab saya rasa puas bila target tercapai. Ramai lagi yang lebih berjasa dan bagilah depa pi ke depan. Dalam masa yang sama, saya hilang kerja lepas PRU tu for a few month. Mujurlah Allah buka rezeki dan saya diberi kerja, tapi bukan oleh UMNO Kedah. Syukur pada Allah dan terima kasih pada majikan saya sekarang...

Saya tak ke pejabat UMNO dan UMNO Kedah pun tak cari saya pun. Jadi, okay lah tu. Mukhriz naik jadi MB UMNO/BN time tu. Tok Bashah jadi Timbalan Menteri. Lepas setahun ada kawan dari pejabat UMNO kata depa "tidoq" tak buat apa.. "honeymoon" la kot... 

Lepas 2-3 tahun pun saya dapat feedback yang serupa. Rupanya ada yang tak kena. Ditakdirkan dan diizinkan Allah, bro Mukhriz turun dari kerusi MB dan Tok Bashah ganti. Saya terus teringat wajah Tok Bashah masa turun ke tingkat 6 dari tingkat 8 malam kemenangan BN tu.. rujuk sini.

Pada hari Tok Bashah angkat sumpah, saya menyebokkan diri. Saya ucapkan tahniah personally kat dia. Lepas tu saya balik. Sejak Tok Bashah naik jadi MB, ada la sekali dua saya ikut kawan saya pi pejabat UMNO. 

Masa tu la saya jumpa dengan pemimpin-pemimpin UMNO yang jadi tulang belakang UMNO Kedah tewaskan PAS pada PRU ke-13 dulu. Apa reaksi depa? Hahahahaa.. "Haaaa.. timboi balik! Lama hang hilang...Mai..mai..".. boleh kata 90% yang kata cam tu.. tapi taktau la depa kata lagu sebab "ayat politik" atau memang ikhlas.. saya tak mampu baca hati orang terutama ahli politik... heh!

Maaf cakap, orang kata saya ni lurus bendoi tak reti bodek.. hahaha.. mungkin betoi la kot. Ada yang kata saya "akan senang".. hahahaa.. terus terang, saya bukan jenis yang suka ambik kesempatan. Wallahi....itu prinsip saya sejak dulu...apatah lagi sekarang...

Tapi ada la jugak yang tengok saya macam "nak makan", "nak terkeluaq biji mata", yang jeling tajam pun adaaa.. saya faham... jangan takut.. saya ada kerja yang halal sekarang... saya ada majikan.. insyaAllah saya tak kacau rezeki tuan, puan, abang, adik...bumi Allah ni luas dan rezeki halal dariNya ada di mana-mana asalkan berusaha...

Ya.. sampai sekarang pun saya masih "hilang". Cuma sekali sekala saja timbul jika ada keperluan. Tapi jarang la.. UMNO Kedah sekarang dah di "restructure", jentera dah bergerak balik di seluruh Bahagian, masuk gear 2-3.. itu yang saya dimaklumkan.. counter info, saya dapati ia betul...

CUMA... saya dah muak plus boring dengan perangai orang suka buruk-burukkan saya di belakang. Kalau yang dicerita tu perkara betul, takpa la.. tapi masalahnya tak betoi pun. Dulu masa Mukhriz dah kena.. sekarang ni pun dok main politik buruk-burukkan saya lagi? Hahahaaaa... haru aih...

Saya kenai dan tahu mereka yang buat perangai lagu tu.. kepada yang berkenaan tu, jangan risau.. teruskan kerja-kerja murni yang sedang dibuat... cuma saya nak tegaskan sikit, saya tak pernah pun burukkan tuan, puan, abang, adik semua kat depan orang lain.. 

Juga jangan risau, saya takkan balas perbuatan adu domba tu.. itu bukan sikap atau peribadi saya. Sebelum ni pun ada orang buat naya kat saya, saya tak balas pun. Saya tak reti gaduh-gaduh ni. Saya cuma doa saja supaya segalanya Allah permudahkan dan jernihkan sebagaimana sepatutnya.. biarlah Allah yang tentukan...

Lagipun, saya bukan jenis suka kacau orang dan saya harap orang tak kacau saya. Saya dah clarify dan jelaskan kepada pihak ketiga yang diadu domba. Terserahlah nak percaya atau tidak, saya hanya mampu berdoa saja supaya semuanya jernih kembali...Saya tak berkuasa, Allah yang Maha Kuasa...

Okay.. balik kepada bab UMNO di Kedah, saya difahamkan kita di depan PAN, di belakang PAS dan DAP pula jauh di depan. Walau berbalah, DAP paling aggresif. Tapi kalau combine DAP-PKR-PAN, overall jentera depa paling depan sekarang. Parti bro Mukhriz belum lulus lagi... tapi khabarnya ada la jugak yang akan join..

UMNO di belakang sebab sebelum ni honeymoon lama sangat. Jentera pun habih "berkarat".. Server dok dalam stor with no data at all? Takpalah.. tak payah kenang dah hat lama.. harapan kita supaya UMNO Kedah buat tripple effort to overcome semuanya.. (tapi latest saya dengaq UMNO Kedah dah makin ligat dah...should be no worries kot...)

Saya tak tahu sama ada UMNO boleh kekalkan kemenangan di Kedah atau tidak pada PRU ke-14 ni. Bab PRU ni bukan boleh refer kat Facebook ke.. blog ke.. undi "like" kat FB memang SPR tak kira sebagai undi.. hahahaaa.. gila la orang yang like tu ada yang mai dari Mexico? Hahahaaa...

Saya serah pada Allah SWT. Saya lihat, UMNO Kedah sedang berusaha sebaik mungkin, sama macam parti-parti lain. Menang kalah tu biar Allah yang tentukan. Saya yakin dengan kekuatan jentera UMNO Kedah sekarang. InsyaAllah saya doakan kejayaan buat UMNO di Kedah...

Saya berlapang dada.. perjuangan kita masih belum selesai.. semoga dipermudahkan...insyaAllah...

http://blog2-barisan.blogspot.my/2016/08/duke-of-umno_23.html

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...