Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Thursday 1 September 2016

[DI PADANG KOTA P.PINANG] Patung Beruang Bertulisan Hadith Nabi telah dialihkan Setelah VIRAL


Selepas viral, 2 patung beruang bertulisan yang didakwa tidak sensitif terhadap orang Islam di Padang Kota pagi tadi, pihak MBPP segera ambil tindakan mengeluarkan dua patung tu dari tempat tersebut.
Ingatlah, lepas ni nak buat apa sekalipun tolonglah sensitif dan ambilkira pandangan semua pihak. - 

 Penang Kini

Antara komen pembaca:

Adisutjipto Hendrawan Saya setuju dengan admin, konsep berhala beruang dan quote dari pelbagai agama termasuk Islam ini.. boleh kita lihat sebagai satu tindakan pluralisme agama. Seolah olah bahawa islam ini salah satu daripada pilihan agama yang ada. Ini satu tindakan yang sepatutnya dicegah kerana dikhuatiri satu hari kelak budaya pluralisme agama boleh diterima secara terbuka oleh semua orang hingga kita dah tak kisah jika anak kita mahu memilih cara hidup agama lain.

Adisutjipto Hendrawan Ramai tak faham apa itu Islam termasuk orang islam sendiri. Mereka anggap islam tu sama saja dengan agama lain. Sedangkan mereka tak faham Islam itu Addin. Yang datang dari Dia sendiri. Disampaikan oleh RasulNya. Hadis bukan satu benda main main boleh tulis atas berhala berserta kupasan kupasan dari agama lain. Hati hati ya dengan serangan halus ni.

Sab'oun Masani Zaini masalah betul...untuk apa ditulis hadith di punggung patung tu???saja nak buat provok dan kemarahan pada umat islam ka??? ni hadith Nabi kami Agama kami yang mulia....muslihat apa yang kalian ingin lakukan? sungguh mengelirukan




http://celahgelegar.blogspot.my/2016/08/di-padang-kota-ppinang-patung-beruang.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+celahgelegarblogspotcom+(CELAH+GELEGAR)

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...