Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Sunday 2 October 2016

Proton Extrema penuh misteri - Proton produksi SUV!

12903905_10154924435352316_1193811798_o-e1459476104787
Wow! Satu perkhabaran yang mengejutkan tetapi menguja! Bikin degupan jantung kian kencang! Krikkk..krikkk..krikkkk!
Selepas menerima foto model crossover kompak Proton, hasil rebadged Maruti Suzuki Vitara Brezza, kemudian kami menerima pula brosur misteri dari pengedar (pemenang Pertandingan Reka Bentuk Proton 2014) Pow Ying Hern, yang mendedahkan tentang SUV Proton ini! Digelar sebagai Extrema, SUV ini dijangka akan dilancarkan pada 1 April, 2017, selepas pelancaran Perdana, Persona dan Saga.
Tiada perincian lebih lanjut didedahkan, cuma beberapa foto sahaja. Namun ia kelihatan seperti kenderaan kontemporari, dengan lampu utama xenon bersama lampu posisi LED, gril besar dengan Proton Wings (logo tiga-dimensi baharu), skid plate berwarna perak dan lampu nyalaan siang LED.
Pada bahagian belakang pula, ia ditampilkan dengan ekzos dan lampu belakang yang nampak lebih teratur serta padanan roda 19-inci. Kabinnya pula agak menarik, dengan papan pemuka dan tempat duduk berwarna coklat, serta banyak kekemasan perak bagi memberikan penampilan yang lebih elegan.
Klik untuk besarkan imej
Dijangkakan Extrema akan dijanakan oleh enjin baharu Proton iaitu 1.5 liter pengecas turbo dan suntikan-terus TGDI – dengan konfigurasi paling berkuasa, yang mampu menghamburkan kuasa 180 hp dan tork 250 Nm. Mungkin dengan pacuan roda-hadapan dan semua-roda, dipadankan dengan transmisi baharu CVT.
Apa pendapat anda tentang langkah Proton yang ingin memperkenalkan model sebegini di pasaran? Adakah ia langkah yang tepat atau pun sebenarnya masih belum tiba masanya lagi. Kongsikan pendapat anda bersama kami.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...