Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Saturday 6 May 2017

Video : Kisah Sebenar Jemaah Pukul Lelaki Cina Di Surau Taman Austin Perdana

Satu kejadian pergaduhan di laporkan belaku di hadapan Surau Taman Austin Perdana, Johor Bharu tengahari tadi yang membawa kepada kecederaan pengguna jalanraya dan menjadi tular dimedia sosial.


Dari maklumat yang disampaikan kepada admin, pemandu kereta jenis Toyota Camry berwarna putih telah menekan hon keretanya dengan sengaja berkemungkinan cuba membuat provokasi ketika para Jemaah surau tersebut sedang menunaikan solat fardu Jumaat.

Laluan disitu menjadi sempit ketika tiap kali solat Jumaat ini kerana para Jemaah meletakkan kenderaan mereka dibahu jalan.

Lantaran tindakkan (tekan hon panjang ketika Jemaah masih dalam surau) pemandu tersebut ia membuatkan rasa tidak senang bagi orang yang berada berdekatan disitu dan tindakkan menegur pemandu perbuatan tersebut dibalas dengan isyarat lucah yang ia menjadikan kepada keadaan semakin tegang.

Pihak surau telah memberikan kerjasama kepada pemandu tersebut untuk melepasi sekatan (kemungkinan kereta Jemaah) akan tetapi tindakkan gopoh dan terburu buru si pemandu telah menyebabkan keretanya melanggar kenderaan lain dan seorang lelaki berumur 50an yang ada disitu.


Disebabkan kecuaian beliau, ia mengundang rasa tidak puas hati dari orang ramai yang berada disitu lalu tindakkan tidak sepatutnya belaku seperti video yang dimuatnaik di media sosial.

Difahamkan laluan tersebut ditutup untuk kenderaan awam bagi tujuan sebagai letak kereta bagi tempoh solat jumaat.


Ada sebuah portal menulis Tajuk? “Pergaduhan Perkauman ! Pemandu Cina di pukul oleh orang melayu” adalah satu tindakkan tidak bertanggungjawab oleh pemilik portal tersebut yang cuba membakar api perkauman. Diharap pihak berkuasa dapat mengambil tindakkan terhadap penulis portal tersebut.



Baca apa komen penyokong DAP Setiawan anak didik Nga Kor Ham & Nga Kor Meng?!

http://daengselili.blogspot.my/2017/05/video-kisah-sebenar-jemaah-pukul-lelaki.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/vMNZX+(%D8%AF%D9%85%D9%8A+%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%8A%D9%88+%D9%84%D9%88%DA%A4%D8%A7+%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%D8%A7%D9%8A%D9%86%D8%8C+%D8%A7%D9%8A%D8%B3%D9%88%D9%82+%D8%A8%D9%84%D9%88%D9%85+%D8%AA%D9%86%D8%AA%D9%88)

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...