Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Thursday 19 October 2017

Politik : Apa Kena Dengan Anak Emas Parti Pribumi Bersatu Malaysia?

syed saddiq Apa Kena Dengan Anak Emas Parti Pribumi Bersatu Malaysia?
Apa kena dengan anak emas Parti Pribumi Bersatu Malaysia?
Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, Ketua Armada atau ketua pemuda PPBM, nampaknya telah bercakap tentang dirinya ke dalam sudut yang berserabut beberapa hari lalu.
Ia bermula dengan permainan mendebarkan dengan media mengenai sama ada dia akan berhenti politik untuk belajar di Universiti Oxford yang menawarkan biasiswa yang murah hati.
Ia kemudiannya sejak itu, telah menjadi kisah rumit mengenai peras ugut “foto sensitif”, ancaman, tuduhan rasuah dan laporan polis. Dia telah dipanggil “Five Million Dollar Man” selepas dia mendakwa bahawa dia ditawarkan RM5 juta oleh seseorang yang rapat dengan pemimpin tertinggi untuk keluar dari politik dan melancarkan serangan terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad.
Sebenarnya Malaysia Perlu Diselamatkan Daripada Manusia Seperti Syed Saddiq
Ia telah menjadi beberapa hari yang dramatik untuk ahli politik berusia 24 tahun ini yang tinggi, tampan yang pernah menjadi pendebat terbaik di Asia.
Dia mempunyai ramai penyokong, terutamanya di kalangan kumpulan umurnya, tetapi pemain politik yang serius mula tertanya-tanya apa yang dia ada sebenarnya.
Syed Saddiq jelas dipersiapkan untuk bertanding dalam pilihan raya umum dan beliau memanfaatkan kemasyhurannya untuk menjadi salah seorang tokoh yang paling menonjol dan lantang di PPBM.
Keputusannya untuk mengadakan sidang akhbar di sebuah hotel hanya untuk mengumumkan bahawa dia memilih politik berbanding Universiti Oxford telah dilihat sebagai tindakan seorang raja drama, terutama apabila dia menjadi emosi dan hampir menitiskan air mata. Ia juga agak memalukan setelah beberapa orang yang kini belajar di universiti tersebut mempersoalkan jumlah biasiswa sebanyak RM400,000 yang dia dakwa telah ditawarkan.
Dia juga membuat tuduhan bahawa bekas rakan separtinya keluar dari PPBM atas dorongan kewangan. Keesokan harinya, Datuk Hamidah Othman, bekas naib presiden dan salah seorang yang disebutkan, membuat laporan terhadapnya dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) malah Syed Saddiq sendiri membuat laporan polis tentang ugutan dan ancaman terhadap diri dan keluarganya.
Dan seolah-olah itu tidak mencukupi, aktivis dan peguam Siti Kasim mengambil peluang untuk mengecamnya atas kempen tandatangan membantah pesta arak Oktoberfest.
Ia bukan hanya hujan renyai kepada Syed Saddiq, ianya hujan lebat.
Dikatakan bahawa dalam politik, tidak ada publisiti yang buruk. Itu tidak betul kerana pendapat antara beberapa ahli politik adalah bahawa Syed Saddiq adalah seorang lelaki muda yang keliru dan terlalu banyak bercakap.
Hamidah Kecewa Disuruh Berambus, Syed Saddiq Mohon Maaf Kerana Kurang Ajar
Mereka juga fikir dia tidak menghormati mereka yang lebih tua kepadanya. Sebagai contoh, beberapa orang dari partinya sendiri berpendapat bahawa dia tidak sepatutnya memberitahu Hamidah supaya “berambus” apabila beliau keluar parti.
Dia pada dasarnya seorang ahli politik yang agak tidak berpengalaman yang masih bertatih. Seorang bekas tokoh parti itu memperingati semula bahawa sejurus selepas parti itu didaftarkan, ada perbincangan sama ada terdapat sayap pemuda dan wanita yang berasingan untuk parti itu.
Syed Saddiq menginginkan pemuda dan wanita berada di bawah satu sayap tetapi apabila cadangan itu diundi, dia tewas. Dia sangat kecewa, menangis dan mahu meletakkan jawatan, dan orang-orang di sekeliling meja terpaksa memujuknya keluar dari situ.
Dia mempunyai kepandaian petah berucap tetapi tidak berkesinambungan dengan realiti di bawah. Pernah sekali dia berkempen untuk Pakatan di sebuah kampung di Sungai Besar, dia membebel tentang pilihan raya pelajar di universiti. Orang yang hadir tidak tahu apa yang dia cakapkan.
Diugut 'Gambar Sensitif' Buat Syed Saddiq Tak Tidur Malam
Sesetengah orang menganggap dia seorang pencari perhatian (attention-seeker) tetapi, hanya sedikit ahli politik yang tidak gila publisiti.
Dia telah membuat beberapa tuduhan yang sangat serius terhadap bekas rakan separti dan lebih baik dia mempunyai bukti kukuh untuk menyokongnya.
Dia seolah-olah menjadi orang idealis yang ingin membuat perbezaan dan berfikir dia boleh menyelamatkan Malaysia.
Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa, ketika ditanya mengenai lelaki muda ini: “Adakah anda rasa dia bernilai RM5 juta? Perjalanan dia masih jauh dalam politik, I wish him all the best.”

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...