Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Wednesday 25 July 2018

Inna Lillahi Wa Inna Lillahi Rajeeon

Archive : 25th July 2018 (Israel Issues in Palestine)


Raise Palestine's Flags For Solidarity


UNIC - Qunut Nazilah #standwithpalestine



Doa Qunut Nazilah

"Ya Allah, sesungguhnya kami letakkan Engkau dibatang leher musuh-musuh kami dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan mereka, Ya Allah leburkan kumpulan mereka, kacau bilaukan kesatuan mereka, cerai-beraikan pakatan mereka, goncangkan pendirian mereka, hantarkan anjing-anjing-Mu ke atas mereka, Wahai Tuhan yang gagah perkasa, Wahai Tuhan yang bersifat murka, 
Ya Allah Ya Allah Ya Allah.
Wahai Tuhan yang menurunkan al-Quran, Wahai Tuhan yang mengarahkan awan, Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera Ahzab, kalahkan mereka, menangkan kami ke atas mereka."

Qunoot Nazilah in English
"O Allah, we put you on the necks of our enemies, And we seek refuge with You from their evil. O Allah destroys their group. O Allah breaks their alliance, O Allah melts their stands. O Allah destroy their steps, Grab Your dogs to them. O Allah the Almighty. O Allah the Mighty. O Allah the Most Revenge. O Allah, O Allah, O Allah. Who sent down the Book, Who moved clouds, Who defeated the army of Ahzab. Defeat them, Defeat them, Defeat them. And win over us."



----------------------------------------------------------------------------------

May Allah Almighty rest the fallen as Martyr. 
May Allah grant Palestanian strength, patience and justice
May Allah grant Palestanian Return to their home soil 

And never think that God is unaware of what the oppressors do;
Rather He only delays their punishment for a 
Day when eyes roll over in (in horror) and intellects disappear.
Aameen. 

Long b4 1948 
Long b4 AIPAC 
Long b4checkPoints
Long b4 victimising Hammas 
Long b4 planted knives, claimed cars ramming...
Longb4 occupied Boarder Fence
Longb4 kites flying...

With intent & purpose 
Murdering unarmed men, women & children is murder...
The zionist/israel/jewish values keep repeating...
Woe! yea Zionist/israel/jews 
Yea terror & injustice is against yeaselves..

The Great March of Return mainly calls for lifting the decade-long blockade imposed on Gaza and allowing the return of Palestinian refugees to their lands from which they were expelled in 1948. (PIC) 

With Aqil’s death, the number of Palestinians killed since the start of the peaceful Great March of Return on 30th March has increased to 155.

According to human rights sources, Israeli occupation forces are still detaining the bodies of 8 Palestinian martyrs who were killed near the border fence during the protests.


-----------------------------------------------------------------------------


Gambar : Sepanjang Ramadan 1442 H / 2021 M

Saya bertanya pendapat suami,

"Kenapa Allah masih membiarkan puak Zionis begitu biadab sekali dalam membantai Muslimin di Masjidil Aqsa?"

Jawab suami, "Kerana mereka Zionis akan menjadi pengikut Dajal"

Saya terdiam sebentar : 

"Maksudnya.. orang² Palestin ini seperti dilahirkan ke bumi Aqsa untuk syahid kan". 

"A'ah.. Pada malam² kaum Muslimin berebut mencari Lailatul Qadar, mereka solat kemudian dibunuh, Lalu terus menuju Syurga.. Syahid di malam Lailatul Qadar. Sahur di dunia.. Berbuka di Syurga.."

Penutup daripada suami.

"Ujian kesakitan mereka itu telah menjadi Anugerah Allah Taala untuk insan² terpilih".

Sumber: Facebook Kakma Abdullah


------------------------------------------------------------------------------------


".. mereka pula menyangka bahawa benteng-benteng mereka akan dapat menahan serta memberi perlindungan kepada mereka (dari azab) Allah .."

Selepas bersembunyi di balik kubu-kubu, hari ini mereka masih lagi bersembunyi di sebalik iron dome.

Kelak, mereka hanya mampu bersembunyi di sebalik pohon GHARQAD!!

Seperti hadis Nabi S.A.W. yang bermaksud,

"Kiamat tidak terjadi hingga kaum muslim memerangi Yahudi ..lalu kaum muslim membunuh mereka hingga orang Yahudi bersembunyi di balik batu dan pohon, batu atau pohon berkata

'Wahai Muslim! Wahai hamba Allah! Ini orang Yahudi di belakangku, kemarilah, bunuhlah dia, ' kecuali pohon GHARQAD, ia adalah pohon Yahudi'."

Sahih Muslim


------------------------------------------------------------------------------------


Gambar 1 : Suasana sekitar masjid suci ini di Palestin


Gambar 2 : Solat berjemaah bagi jemaah lelaki di sini


Gambar 3 : Solat berjemaah bagi jemaah wanita 

Arkib : 22 April 2021

Benarlah kata Baginda Nabi Muhammad s.a.w. yang berbunyi....

◾️SOLAT TARAWIH DI MASJID AL AQSA

Ketika ulama-ulama lain berfatwa solat kena jarak 1 meter ikut kehendak WHO, umat Islam di Palestin tetap berpegang teguh pada ajaran Islam sebenar. Benarlah apa yang dikhabarkan Rasulullah S.A.W, kebenaran itu tetap berada di Baitulmuqaddis bukan di Mekah atau di Madinah.

Disebutkan dari Abu Umamah, ia berkata, Rasulullah s.a.w. bersabda, “Akan senantiasa ada sekelompok umatku yang berada di atas kebenaran, mengalahkan musuh-musuhnya, dan orang-orang yang memusuhi mereka tidak akan mampu menimpakan bahaya terhadap mereka kecuali sedikit musibah semata. Demikianlah keadaannya sampai akhirnya datang urusan Allah.”

Wahai Rasulullah, di manakah kelompok tersebut?” tanya para sahabat. “Mereka berada di Baitul Maqdis dan serambi Baitul Maqdis.”

{Hadis Riwayat Ahmad}

Daripada Abdullah bin Umar RA, bahawa Nabi S.A.W. bersabda:-

Janganlah kamu meninggalkan ruang-ruang bagi syaitan. Barangsiapa yang menyambungnya (saf) maka Allah akan menyambungnya dan barangsiapa yang memotong saf, maka Allah akan memotongnya(iaitu Allah akan memutuskan daripada rahmat dan penjagaan-Nya)
 
{Hadis Riwayat Abu Daud}


Arkib : 4 Ogos 2012
Suasana Ramadhan Rakyat PalestinBerikut merupakan gambar-gambar suasana Ramadhan rakyat Palestin. Walaupun negara mereka bergolak tetapi ia tidak menghalang mereka dari menyambut Ramadhan dengan meriah...


----------------------------------------------------------------------------------


Cantik dan Berani  Mempertahankan Tanah Air dan Agama Allah, ini lah Wanita Palestine 🇵🇸

#SavePalestine #prayforpalestine #doa

"Hai orang-orang yang beriman, jadilah kamu penolong (agama) Allah sebagaimana ‘Isa ibnu Maryam telah berkata kepada pengikut-pengikutnya yang setia: “Siapakah yang akan menjadi penolong-penolongku (untuk menegakkan agama) Allah?” Pengikut-pengikut yang setia itu berkata: “Kamilah penolong-penolong agama Allah”….’ (QS 61: 14)


---------------------------------------------------------------------------


Damailah wahai syahid. Sesungguhnya janji Allah itu benar. Tanah Palestin akan bebas daripada cengkaman Yahudi Zionist Laknatullah. Aamiin.


Si anak kecil ini yang tidak mengerti apa-apa pun sedang membersihkan lantai yang dibasahi darah para pejuang Palestin yang telah pun meninggal syahid pada ketika itu


Gambaran pelukis mengenai situasi di Gaza, Palestin menurut berita daripada media barat tentang keadaan fantasi (kiri) dan realiti sebenarnya (kanan)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Please, Refer to their Banner !!! Jewish Refugees

Jewish Refugees Just Arrived to Palestine 1947

Can you SEE the Jewish Sign Banner ? "The Germans Destroyed your Families. Please don't you Destroy our Hopes." Can you SEE the IRONY? The Blatant GALL of Israel... Palestine embraced "Jewish Refugees with OPEN ARMS... Israel THANKED Palestine with GENOCIDE"


"At one time they had no place to stay. Palestine has given them a place to live".



When the Jews entered in Palestine as Refugees with no clothes and no shoes. Today they claim Palestine belongs to them. 
Fact : Jews were kicked out of every country in Europe and Palestine was the only country to help and support helpless Jews



Sejarah untuk menjadi IBROH, pelajaran berharga
Foto tahun 1929, seorang petugas keamanan Palestina tampak sedang memeriksa Yahudi pendatang saat tiba di pintu gerbang Yafa di kota Al-Quds. siapa sangka pada akahirnya sang tamu itu menguasai rumahnya dan menendang keluar sang pemilik..


"Ketika kami membakar Masjid Al-Aqsa sepanjang malam aku tidak dapat tidur. aku takut bangsa Arab berbondong-bondong memasuki Israel dari segala penjuru. Tapi ketika esok hari tiba, aku baru tahu bahwa kami bisa berbuat apa pun yang kami inginkan karena sebenarnya kami sedang berhadapan dengan UMAT YANG TIDUR" - Zion Golda Meir [PM Israel keempat dari tahun 1969-1974]

Hitler itu Yahudi Askenazi (celop + zionist) yang pegi bunuh Yahudi asal. Sahaja dia pergi bunuh Yahudi-yahudi asal ini semua. Sebab Yahudi Orthodox inilah yang paling kuat menentang negara haram Israel. 



PALESTINE IS REAL - this video is blocked by tiktok


Please share this video while it's still here. Hopefully YT won't take it down.
A short and simple poem I wrote for Palestine and Israel. I am totally against the occupation and the oppression by the Israel army towards the Palestinians. It has to stop. It is terrorism in its purest form. It is a clear crime just like Holocaust. The Israel (Zionist) has become what they hated the most.


(ISU TERKINI PALESTIN) Kenapa ISR4EL Serang Setiap Kali Ramadan? | Ust Elyas Ismail


Malaysian Artistes Support Palestinians #ShameOnIsrael

Palestinian...senyum mu mungkin tidak dapat mengubah hukum dunia namun akan mengubah hati manusia..



Konflik Palestin-Israel - Ini Yang Perlu Anda Tahu



SAMPAI BILA KITA HENDAK BERDIAM?

APA Peranan KITA Dalam Membebaskan SAUDARA KITA di Palestine?



ISRAEL vs. MALAYSIA

Adakah ketegangan yang meningkat di antara Malaysia dan Israel boleh membawa kepada perang?

Tidak, kerana kalau Israel declare war kepada Malaysia, samalah seperti membuka agenda dia di mata dunia. Kata serang Hamas sebab Hamas itu terrorist, tapi kenapa pula declare perang dengan Malaysia? Nanti nampaklah sebenarnya yang mereka ini terrorist. Maka akan hilang banyak sokongan dari semua negara di dunia.

Jadi teruskan koyakkan mereka. Terima kaish


Bantahan dari seluruh dunia menerusi media sosial mengenai kekejaman Zionis Israel

Dulu, kaum Yahudi menguasai Media Utama Barat. Orang buat himpunan untuk sokong Negara “I” kononnya mereka adalah mangsa. 

Kini, Media Sosial memberikan fakta dan gambaran sebenarnya apa yang berlaku di Palestin.

That’s why more and more people from around the world are standing up for Palestinian cause now.

Saya doakan keamanan di Palestin.


USAHA RAKYAT 🇲🇾 MALAYSIA BERKESAN MENGUBAH PANDANGAN MASYARAKAT DUNIA TERHADAP ISRAEL

Alhamdulillah, usaha berterusan rakyat Malaysia menekan komuniti dunia serta mengecam kekejaman rejim Zionis Israel secara maya tidak sia-sia ✊🏻

Dimaklumkan bahawa malam ini (waktu Malaysia) Presiden Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNGA) 🇺🇳 di New York, Amerika Syarikat akan memanggil satu Sesi Khas Perhimpunan Agung PBB bagi membahaskan mengenai 'Situasi Terkini di Timur Tengah' dan 'Soal Palestin'. 

Keputusan Presiden UNGA ini juga antara lain hasil desakan bersama ketiga-tiga pemimpin Negara Islam di Asia Tenggara – 🇲🇾 Perdana Menteri, 🇮🇩 Presiden Joko Widodo dan 🇧🇳 Kebawah Duli Tuanku Sultan Brunei Ahad lepas.

Keberkesanan desakan dan tekanan yang dilakukan Malaysia ini turut diakui sendiri Presiden Persatuan Kebudayaan Palestin Malaysia (PICOM) yang menyatakan rakyat Malaysia telah berjaya mengubah pandangan masyarakat antarabangsa terhadap Israel.

Inilah kekuatan apabila semua memainkan peranan dan bersatu padu - di pihak Kementerian saya, Kementerian Luar Negeri telah menggunakan setiap ruang bagi mendapatkan resolusi kolektif organisasi-organisasi pelbagai hala.

Ini termasuklah desakan tegas kepada Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) agar berhenti membisu sebaliknya bertindak segera mengikut 6 syor Malaysia; serta menggesa Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNSC) mengkaji semula perancangan menempatkan pasukan bersenjata PBB bagi melindungi rakyat Palestin. UNSC jelas gagal mencapai kesepakatan walaupun sudah tiga kali bersidang atas sebab kuasa veto satu negara sahaja. Ini amat mengecewakan!

Seperti saya sebut sebelum ini, kekurangan azam politik organisasi-organisasi pelbagai hala ini tidak boleh terus dijadikan alasan untuk mengabaikan tindakan penjajahan Zionis Israel yang semakin berleluasa. Cukup-cukuplah masyarakat antarabangsa berdiam diri. Apa yang berlaku sekarang jenayah perang. Apa yang berlaku sekarang ialah jenayah terhadap kemanusiaan. Ia mesti dikecam dan dihentikan.

Rakyat 🇲🇾 Malaysia, jangan memandang rendah kekuatan suara anda. Teruskan usaha anda semua! ✊🏻



A MESSAGE OF THANKS TO MALAYSIA FROM PALESTINE من فلسطين: شكراً ماليزيا - Reaction (BEST REACTION)



Bagaimana Israel Merampas Negara Palestin


Bagaimana Israel Merampas Negara Palestin
Apa yang terjadi di Palestin secara jelasnya bukan konflik atau perselisihan, akan tetapi secara terang ialah perbuatan haram puak Zionis merampas tanah umat Islam selama berpuluh tahun. Sejak tahun 1948, kaum yahudi yang datang dari Eropah ke Palestin, mula menghalau penduduk asal Arab Palestin sedikit demi sedikt, sehinggalah kebanyakan kawasan sudah dikuasai Israel pada hari ini. Sebelum tahun 1948, kurang 6% kawasan tanah dimiliki yahudi di Palestin, akan tetapi pada hari ini, hampir keseluruhan Negara Palestin dirampas secara kejam oleh Zionis, bagi memenuhi cita-cita mereka membentuk negara haram Israel. Gerakan Zionis muncul sebagai satu ideologi bagi mendirikan satu negara untuk kaum yahudi yang bertebaran di eropah. Ketika ini kira-kira 42% dari jumlah populasi yahudi dunia menetap di Israel. Jadi dalam video kali ini, kita akan melihat mengenai sejarah dan ketegangan yang sedang berlaku di Palestin.

Teruskan menonton

Bagaimana Mendakwa Jenayah Israel Ke Peringkat Antarabangsa


Bagaimana Mengheret Jenayah Israel Ke Peringkat Antarabangsa Mahkamah Jenayah Antarabangsa International Criminal Court (ICC) ditubuhkan pada tahun 2002, ialah satu badan perundangan yang bebas, tidak seperti Mahkamah Keadilan Antarabangsa di bawah Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB). Pada bulan Mac 2021, ICC telah memulakan siasatan untuk mendakwa Israel atas kesalahan melakukan jenayah di negara Palestin yang didudukinya. Pelbagai jenayah telah dilakukan oleh rejim Israel, yang membolehkan ia diheret untuk perbicaraan di ICC. Siasatan meliputi jenayah dilakukan sejak 13 Jun 2014, yang termaktub dalam bidang kuasa ICC, secara bebas tanpa dipengaruhi mana-mana kuasa luar. Jadi, dalam video kali ini kita akan melihat kesalahan jenayah yang telah dilakukan rejim Israel yang melanggari undang-undang antarabangsa.
Teruskan menonton dan Bantu Kami Dengan Menjadi Ahli "Membership" APHD Channel

-----------------------------------------------------------------------


#israelkoyak 
KONGSI DAN REPOST TANDA SOKONGAN

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...