Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Saturday 30 May 2020

Dah terlambat beb...

Arkib : 21 Mac 2020

KERAJAAN TUN MAHATHIR PUNCA TERSEBAR WABAK DI MALAYSIA.

Ramai yang tanya, kenapa aku dah tak post pasal COVID-19. Senyap je.

Kalau korang nak tau, tak ada guna pun sekarang aku nak menggelabah pasal virus ni.

Dah terlambat beb...

Sebab sejak January lagi aku dah bagi awareness pasal virus ni supaya Kerajaan cepat-cepat halang kemasukan semua pelancong-pelancong asing.

Masa tu nak cakap lebih-lebih susah, nanti tak pasal-pasal kena tangkap dan dakwa. Aku mana ada duit nak bayar jamin sampai puluh-puluh ribu.

Apa yang terjadi sekarang bukan berpunca dari jemaah tabligh dan lain-lain. Tapi berpunca daripada Kerajaan sebelum ini di bawah Tun Mahathir dan Menteri-menteri Pakatan Harapan terlalu bangang, lembab dan menyakitkan hati.

Singapore sejak awal February dah buat larangan keluar rumah, tapi Kerajaan PH masa tu masih lagi sibuk nak tarik pelancong masuk. Tun M sendiri cakap COVID-19 belum sampai tahap buruk. Padahal masa itu dah ramai yang mati dekat China.

Harini, Singapore hanya mencatat 258 kes saja.
Malaysia dah nak dekat 600 kes.

Masa itu (Jan-Feb) PH lebih risau pasal industri pelancongan yang terjejas daripada fikir pasal keselamatan rakyat.

Menteri Pelancongan sibuk nak tarik 30 Juta pelancong untuk Visit Malaysia 2020. Siap marah kenapa perlu halang pelancong masuk. Bangang nak mampos.

Hari ini mereka dah jadi pembangkang semula, kalau ada antara mereka yang nak lebih-lebih sembang dan menggelabah bijik pasal COVID ini, korang kasi penerajang je seekor-ekor puak lahanat ini.

Jangan lupa share posting ni.

-Tun Carlos

💢More on Telegram: https://t.me/tuncarlos

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...