Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Sunday 24 May 2020

Pengalaman semasa hadir ke...

Arkib : 09 Mei 2020

Pengalaman Semasa Hadir Ke Pengkebumian Dato' Ustaz Ismail Kamus

MasyaAllah..
Catatan Ustad Halim Din : 

Belum terlambat rasanya untuk menceritakan sedikit pengalaman semasa hadir ke pengkebumian Murabbi Ummah.. Almarhum Dato’ Ustaz Ismail Kamus pagi tadi.

Selama ini saya hanya membaca dan mendengar cerita tentang Arwah Tuan Guru Nik Aziz dan Tuan Guru Haron Din. Tapi hari ini, bersaksi mata kepala sendiri. Suasana redup dari awal pagi sehinggalah solat jenazah yang hanya dibenarkan ahli keluarga untuk solatkan jenazah Almarhum Ustaz Ismail Kamus.

Semasa di Tanah Perkuburan pula, matahari mula memancarkan teriknya.. Sehinggalah Van Jenazah tiba.. Kelihatan satu ketulan awan yang menutupi panas matahari mengiringi jenazah Almarhum...

Awan tersebut terus melindungi cahaya matahari sehinggalah jenazah diturunkan ke liang lahad dan kedengaran tukang gali kubur meminta untuk dihulurkan papan untuk menutupi liang lahad, kemudian barulah awan tersebut beredar membiarkan terik matahari memancar ke bumi.

Alhamdulillah, Allah berikan peluang untuk melihat kebesaranNya bagi balasan kepada hamba-hamba yang sentiasa patuh dan mulut yang sentiasa menitipkan nama kebesaranNya, berjuang di atas jalanNya, dan berdakwah menyebarkan agama yang suci.. Subhanallah.. tak henti-henti mulut ini bertasbih memuji kebesaran Sang Pencipta.. Hampir juga menitis air mata mengenang bagaimana pula jika waktu kita tiba kelak.. Allaahu akhbar!!

Ustaz Halim Din

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...