Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Monday 22 June 2020

...In Four Days

Arkib : 06 April 2020

From Malaysia's Largest Convention Centre To Hospital In Four Days


Kalau kat CHINA boleh bina hospital dalam 10 hari, kita kat sini pun berjaya ubah pusat pameran terbesar MAEPS jadi pusat menempatkan pesakit Covid19 dalam masa 4 hari. Dengar cerita bukan senang nak dapatkan bahan-bahan dan pekerja dalam masa PKP ini. Terpaksa merayu kedai-kedai hardware untuk buka dan supply barang, kena dapatkan pemandu-pemandu lori untuk hantar barang, kena pujuk pekerja binaan dan pembersihan untuk datang bekerja.

Kat CHINA, kerajaan dia kerah buat hospital, semua terpaksa akur. Sini, kerajaan tak paksa suruh bukak kedai, tapi Cina hardware sumbang peralatan, kerajaan tak paksa drebar lori hantar barang, tapi pemandu India sanggup turun padang, kerajaan tak paksa pekerja Melayu wajib datang kerja, tapi dia orang sanggup kerja siang dan malam untuk siapkan hospital mudah alih ini. Inilah kelebihan negara kita. Walau berlainan bangsa dan agama, waktu musibah menimpa, kita akan saling bantu membantu.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1595031087340429&id=100005006597850

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...