Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Wednesday 3 June 2020

NAMPAK MACAM...


From : Jimmy Brown Duke

Saya kecewa ada segelintir kata "NAMPAK MACAM DAYAK". Eh hodoh kah bangsa kami ni? ..ni 3 orang adik perempuan saya pure 100% bidayuh dayak ok. Lelaki tu adik ipar saya hensem orangnya pun bidayuh dayak. Itu belum mak bapa saya, saudara mara lagi. Jangan cakap dayak hodoh, comot atau ketinggalan zaman ok. Tinggal menetap dulu di Sarawak, kenal dulu suku kaum kami. Kampung kami rumah pakai aircond, kami ada pelajaran. Stop guna dayak atau orang asli sebagai contoh untuk memperendahkan orang. Aku ni pun hensem dulu..malas nak tunjuk muka sebab dah gemuk.

Post ni umum, tidak ditujukan khusus kepada sesiapa. Tiada kena mengena dengan sesiapa. Saya bertujuan nak menyatakan Islam agama yang mengajarkan umatnya agar menghormati di antara satu sama lain walaupun berlainan bangsa dan agama. Islam is for all, apa pun keturunannya. Sungguh orang yang mulia di sisi Allah taala adalah ketaqwaannya bukan kerana bangsa dan keturunannya, bukan kerana statusnya.

Bidayuh dayak muslim

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...