Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Friday 19 February 2021

Ya Allah, Ya Tuhanku...

Mencari Keredhaan-Mu, Ya Allah, Ya Tuhanku...


Ketika saya diuji dengan begitu berat dengan 1001 macam dugaan..

Seorang Ustaz mencadangkan saya merukyah diri sendiri...ustaz itu minta saya "kenali ALLAH" .dan minta saya solat setiap hari 5 waktu termasuk qabliah dan badyiah..dhuha..witir..tahajud..taubat..dan istigfar banyak-banyak...

Mula-mula itu sangat susah dan penat sangat-sangat..apabila masuk hari ke 7..LELAH..dan ujian bertimpa-timpa..NAMUN..

Saya bertekad untuk teruskan sehingga satu malam...yang sunyi...jam 4 a.m...saya menangis sangat dan sayu minta Allah hentikan semua dugaan kerana saya dah penat sangat..dan tak mampu bertahan ..kerana kelelahan saya tertidur.

..2 jam tertidur seperti beribu-ribu tahun lamanya ..saat tersedar badan terasa sangat ringan..jantung terasa sangat dingin dan hangat ..minda telah dilapangkan ..jiwa tenang dan damai ..saat solat subuh ..waktu itu ..aku melihat seolah-olah ..ALLAH sedang MENGHULURKAN KASIHNYA 

..pertama kali dalam hidup ..seperti ..hanya Aku dan Allah  yang ada ..hilang semua tentang dunia ..sesaat aku lupa semua beban yang ada sebelumnya..INDAH ...itulah saat terindah dalam hidup ..tak tergambar dengan kata-kata

..sungguh ALLAH tidak pernah lupa pada hambanya ..maka carilah Allah saat suka dan susah ..apabila telah kmu temui cinta Allah ..kamu sepatutnya tidak menginginkan apa-apa lagi di dunia ini ..kehilangan sesorang yang kita sayang itu pahit ..namun ..

Kehilangan Redha Allah saat paling mengerikan ..!!! maka... 

SANDARKAN SEMUA KERESAHANMU ..KEPADA TUHANMU ..SESUNGGUHNYA TUHAN MU ..MAHA MELIHAT HAMBA-HAMBANYA

..bersangka baiklah pada Allah ..walau dalam keadaan apa sekalipun ..insha Allah ..jiwa pasti tenang..

Wallahualam

https://www.facebook.com/165808183499871/posts/3899152046832114/

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...