Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Tuesday 12 May 2020

SC memberikan kebenaran kepada Luno...

Melalui Terjemahan Google

SC memberikan kebenaran kepada Luno untuk menjalankan perniagaan cryptocurrency

KUALA LUMPUR: LUNO adalah pertukaran cryptocurrency pertama yang akan diberikan kelulusan oleh Suruhanjaya Sekuriti (SC) untuk beroperasi sebagai pengendali pasaran yang diiktiraf (pertukaran aset digital).

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan pada hari Selasa (22 Oktober 2019), LUNO yang beribu pejabat di London berkata ia berpuas hati dengan semua syarat yang diperlukan di bawah SC dan kini boleh menawarkan peluang kepada rakyat Malaysia untuk membeli, menjual dan menyimpan cryptocurrency dengan selamat di platformnya.

Pengurus Besar LUNO di Asia Tenggara, David Low berkata ia telah menjadi perjalanan panjang untuk LUNO, sejak masuk ke pasaran Malaysia pada tahun 2015 kepada kami menjadi pertukaran aset digital terbesar pada 2017, dan kini dikawal oleh SC.

"Kami telah bekerjasama rapat dengan pengawal selia dan bank dari hari ke hari dan kami kini teruja untuk dapat memberikan pelanggan keupayaan untuk membeli, menjual dan menjual crypto di platform kami," katanya.

"Ini merupakan pencapaian yang ketara dan menunjukkan kepentingan aset digital hari ini dan nilai jangka panjang cryptocurrency. Kami mahu membantu mendidik rakyat Malaysia tentang cara membeli dengan selamat, menjual dan menyimpan Bitcoin dan Ethereum, menggunakan pertukaran yang diluluskan dan dikawal oleh SC, "katanya.

Pengerusi SC, Datuk Syed Zaid Albar berkata: "Kami gembira dapat melihat bahawa platform ini (ECF, P2P, pengurus pelaburan digital, pertukaran aset digital, dan kerakyatan harta benda) terus memberi perkhidmatan kepada beberapa sektor mikro, kecil dan sederhana (MSME) termasuk teknologi tinggi, pendidikan, runcit, F & B dan produk pengguna; dan telah menarik banyak pelabur baru - terutamanya pelabur muda berusia 35 tahun ke bawah."

LUNO adalah syarikat cryptocurrency global terkemuka dengan lebih daripada tiga juta pelanggan (dompet) yang merangkumi lebih dari 40 buah negara.

Sumber asal :

Pautan lain dengan artikel yang berkaitan :-

1 comment:

  1. Thanks for share, jangan lupa berkunjung
    https://bit.ly/2ze00b9

    ReplyDelete

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...