Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Friday 21 March 2014

MH370: Sudah 11 Hari Tanpa Clue

Pencarian pesawat malang MH370 yang meliputi koridor selatan dan utara yang melibatkan 26 negara sedang berjalan. Setakat ini, belum ada sebarang clue di mana pesawat bersama 239 penumpang dan krew.

Pencarian pesawat MH370 merupakan rekod, atas sebab, meskipun 11 hari, belum ada sebarang clue berhubung pesawat itu. Apa yang ada, adalah berbagai teori mengapa pesawat itu hilang misteri. Bagi keluarga penumpang dan krew, setiap waktu adalah mendebarkan, selain emosi kadang-kadang menguasai mereka.

Satu hakekat perlu diterima, bahawa tiada siapa yang mahu apa yang berlaku dengan pesawat MH370.

Setakat ini, tiada sebarang clue, mengapa pesawat itu hilang, setakat ini tiada siapa yang bertanggungjawab, dan setakat ini, tiada apa-apa permintaan dari mana-mana pihak.

Mengingat situasi dunia sekarang, pesawat seperti B777-200 merupakan satu alat yang boleh digunakan untuk tujuan berbagai. Mungkin sahaja kehilang pesawat itu, ada hubungan dengan larangan kemasukan senjata terutama untuk negara Iran, Syria dan Korea utara. Juga, halangan yang dilakukan terhadap pengedar dadah antarabangsa, oleh setiapa negara. Atas sebab itu, pesawat berbadan lebar seperti B777 boleh mempermudah penghantaran atau membawa senjata atau dadah dari negara pengeluar.

Kejayaan "perampas" mengaburi radar, merupakan tindakan "dry run" bagi kumpulan itu. Apa yang pasti, jika benar, bahawa pesawat MH370 dirampas untuk tujuan mengangkut persenjataan atau dadah, ianya merentasi pemikiran para pembekal teknologi pengesan.
http://blog2-barisan.blogspot.com/2014/03/apa-yang-tersirat_18.html

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...