Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Monday 17 March 2014

Misteri Kehilangan MH370: Antara Pengajarannya: Anwar Panik

Anwar Panik!!!! itulah antara pengajaran yang didapati apabila Pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) B777-200ER MH370 hilang misteri hingga kini. 

Pesawat malang itu berlepas pada 12.41 pagi Sabtu 8 Mac 2014 laluan Kuala Lumpur Beijing, dan sepatutnya mendarat pada 6.30 pagi hari yang sama, namun hingga kini tidak pernah sampai.

MH370, pada mulanya hilang daripada radar menara Subang pada 1.30 pagi, kemudian hilang daripada radar tentera pada 2.40 pagi. Kehilangan pesawat itu, pada awalnya tidak memanikkan para pegawai MAS, atas sebab itu, syarikat itu lambat memberi respon. Kerajaan juga pada awalnya downplay kehilangan pesawat itu, apabila hanya memberi respon lebih 12 jam selepas pesawat malang itu hilang.

Teori awal, semua pakar bersetuju, semua yang terlibat bersetuju, bahawa pesawat terhempas. Atas sebab itu asset 12 negara ditumpukan di dua lokasi Lautan China Selatan laluan asal pesawat itu dan kemudian Selat Melaka. Selepas seminggu, pasukan mencari dan menyelamat tidak menemukan sebarang clue berkaitan pesawat malang itu.Akhirnya Malaysia panik.. ini suatu krisis!!!!

Masuk hari ke-8 baru timbul teori baru, inipun berasaskan data satellite; sebuah data yang sangat umum; namun setidak-tidaknya boleh menjadi asas pencarian pesawat MH370. Meskipun data satellite tidak semestinya "in real time" akan tetapi itulah clue yang boleh digunapakai bagi mencari pesawat malang itu ketika ini.

Data satellite yang diberikan Amerika dan British, akhirnya benar-benar mempengaruhi Malaysia untuk membuat satu pengakuan bahawa pesawat itu sebenarnya dirampas oleh seseorang yang pakar.

Selepas berbagai sudut siasatan, akhirnya pihak risikan membuat kesimpulan, bahawa pesawat MH370 dirampas oleh juruterbangnya sendiri.

Berasaskan pendedahan ini, berbagai pihak cuba merungkai. Daily Mail sebuah portal berita barat, mendedahkan bahawa mengapa juruterbang pesawat itu merampas pesawatnya sendiri. Maklumat yang digunapakai adalah, sebelum juruterbang itu menerbangkan pesawat malang itu, beliau menghadiri perbicaraan sodomi II yang mendapat Anwar Ibrahim bersalah dan dijatuhi hukuman 5 tahun penjara atas kesalahan sodomi, satu kesalahan undang-undang negara Malaysia.

Selang beberapa jam, beliau menerbangkan pesawat malang itu laluan Kuala Lumpur beijing, kemudian pesawat malang itu hilang misteri hingga kini.

Kapten Zahrie Ahmad Shah juruterbang MH370 adalah ahli seumur hidup PKR dan dikatakan penyokong kepada Anwar Ibrahim.

Teori mengarah kepada tindakan juruterbang pesawat malang itu merampas pesawatnya sendiri, kemungkinan besar ada kaitan dengan protes selain digunakan sebagai faktor perundingan kemungkinan untuk melepaskan Anwar daripada hukuman penjara. Atas sebab, hingga kini, tiada sebarang tuntutan dibuat berkaitan dengan rampasan itu.

Pihak penyiasat berkeyakinan bahawa pesawat malang itu telah didaratkan di suatu lokasi rahsia, dan pesawat itu dianggap masih selamat, atas sebab pesawat itu menghantar pings sehingga 8.11 pagi Sabtu 8 jam selepas pesawat itu hilang daripada radar menara trafik udara Subang. Pings adalah signal, pemberitahun pesawat, jika semua alat komunikasi diputuskan secara sengaja atau akibat putusnya kuasa pada pesawat.

Akibat pendedahan Dail Mail itu, Anwar Panik, selain melenting, seperti kebiasaan kelakuan beliau, apabila sesuatu rahsia besar diketahui/terbongkar.


http://blog2-barisan.blogspot.com/2014/03/apa-yang-tersirat_17.html

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...