Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Wednesday 6 May 2015

Pendapatan Cukai GST 2015 RM23 Bilion. Ada Peluang Penjawat Awam Naik Gaji – Najib

pendapatan terkini gst 2015 

Setakat GST dilaksanakan oleh kerajaaan pada April 2015, kerajaan berjaya mengutip sebanyak RM23 bilion cukai. RM800 juta adalah daripada “Prepaid” dan RM1.3 bilion adalah dari barangan import. Ada peluang penjawat awam naik gaji!

Melalui semakan kenyataan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek mengatakan kerajaan Malaysia akan kehilangan RM800 juta sebagai cabang punca pendapatan negara kerajaan menghapuskan cukai GST terhadap kad prabayar (prepaid).

Untuk pendapatan dari cukai GST kad prabayar sahaja RM800 juta, terbaru untuk setakat ini sejak 1 April 2015 kerajaan Malaysia berjaya menambah kantung pendapatan mereka kepada RM1.3 bilion untuk terhadap barangan import sahaja. Belum lagi yang lain yang mana cabang pendapatan dalam cukai GST terlalu banyak. Dijangka kantung kerajaan akan terus bertambah daripada bulan ke bulan.

Putrajaya melalui Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengatakan yang mana sebahagian daripada hasil pendapatan cukai GST 2015 akan digunakan sebagai hadiah yang bermakna bagi 1.6 juta kakitangan awam di Malaysia untuk kenaikan gaji kakitangan awam.

Ini adalah janji Perdana Menteri. Sama-sama kita nantikan.

http://www.blogammar.com/pendapatan-cukai-gst-2015-rm23-bilion-ada-peluang-penjawat-awam-naik-gaji-najib/

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...