Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Tuesday 16 August 2016

Dulu ada yang kata bila Mahathir berhenti selesailah masalah UMNO dan BN.



Akhirnya Mahathir berhenti selepas 22 tahun menjadi Perdana Menteri dan berbagai gelaran diterima termasuk mahadajal, mahafiraun dan mahazalim.

Pak Lah akhirnya dipilih dan pada PRU pertama kali Pak Lah jadi PM BN menang besar.

Namun orang yang sama desak Pak Lah turun kerana berbagai sebab yang sengaja dicipta. Kata mereka jika Pak Lah berhenti selamatlah BN.

Akibat keenganan Pak Lah beliau mula diserang termasuk tuduhan kerajaan Pak Lah dipalit rasuah, lembik, jambatan bengkok dan bermacam macam lagi. Hasilnya pada PRU kedua Pak Lah jadi PM 5 buah negeri hilang dan Pak Lah mengalah lalu melepaskan jawatan..

Watak itulah memainkan peranan. Keluar UMNO dan serang UMNO dan BN dari luar kerana sayangkan UMNO dan BN

Akhirya Pak Lah turun dan digantikan dengan DS Najib.

Pada PRU pertama DS Najib menjadi Perdana Menteri BN menang besar dan perkara sama juga berlaku. Orang yang sama mendesak DS Najib turun, berbagai mitos dibuat termasuk rasuah dan takut bini walau org yg menuduh mengakui dia tiada bukti..

Ayat sama diulang.

DS Najib berhenti selamatlah UMNO dan BN pada PRU 14...

Watak sama juga memainkan peranan. Desak Datuk Seri berhenti dan bila gagal. Keluar dari UMNO, lepas tu tubuh parti baru, berpakat dengan pembangkang yg lain kerana sayang dan nak selamatkan UMNO dan BN.

Akai tak ada ke?

Kemunculan golongan Al Ruwaibodoh didalam pentadbiran negara menandakan mungkin masanya sudah tidak lama untuk kita kehilangan kuasa.

Melayu bab hasad dengki dan berlagak pandai mana bangsa lain mampu lawan.....

http://siemens-melayumaju.blogspot.my/2016/08/dulu-ada-yang-kata-bila-mahathir.html

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...