Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Friday 26 May 2017

NAJIB BERJAYA PERBAIKI KELEMAHAN DAN KESILAPAN SEPANJANG 22 TAHUN TUN MAHATHIR JADI PM



Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Tan Sri Annuar Musa berkata Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak telah memperbaiki dan membetulkan banyak kegagalan yang dilakukan oleh Tun Mahathir Mohamad sepanjang 22 tahun Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri.

Jelas beliau, antara yang dilakukan oleh Datuk Seri Najib adalah memperbaiki hubungan baik dan menyelesaikan masalah air dengan Singapura.

“Saya cakap ini berdasarkan pengalaman dan saya pernah ada dalam kabinet semasa pemerintahan Tun jadi saya tau… saya kena beri pengakuan.. saya ada bukti dan saya tidak cakap kosong.

“10 tahun dalam kabinet saya tahu bagaimana masalah diplomatik Malaysia Singapura. Masalah air, tanah, keretapi dan sebagainya yang semua tidak selesai di zaman Tun, ianya diselesaikan di zaman Najib mengikut acuan Datuk Seri Najib. Begitu juga dengan hubungan baik dengan Arab Saudi. Di zaman Najib la hubungan antara dua negara ini berada dalam peringkat terbaik sehinggakan King Salman boleh melabur si sini.

“Malah banyak hubungan politik antara negara yang selama ini Tun tidak berjaya buat tapi Najib berjaya lakukan,” ujarnya ketika berceramah dalam program Jelajah Penerangan UMNO peringkat negeri Kelantan di tapak pasar malam Cerang Ruku, Pasir Puteh di sini, baru-baru ini.

Tambah Annuar, masalah hubungan diplomatik antara Malaysia dengan Britain, China, Amerika dan beberapa negara lain juga turut berjaya diselesaikan oleh Datuk Seri Najib.

Dalam program yang sama beliau turut melahirkan rasa gembira kerana walaupun hujan lebat namun kehadiran orang rami memenuhi kawasan ceramah amat menggalakkan.

Orang ramai tidak berganjak sehingga habis sesi ceramah malah meminta Annuar untuk tidak berhenti bercakap.

Annuar yang ditemui selepas program mengulas, apa yang terjadi ini menunjukkan bahawa rakyat Kelantan sudah semakin sedar bahawa Barisan Nasional (BN) adalah sebuah parti yang terbaik dalam membela nasib rakyat.

“Walaupun negeri Kelantan diperintah oleh Pas namun kita tidak pernah meminggirkan rakyat negeri ini.

“Dalam membantu rakyat tidak perlu pandang politik fahaman mereka… tidak kira mereka sokong siapa, kerajaan akan tetap bantu tanpa diskriminasi,” ujarnya lagi. -MediaUMNO

http://siemens-melayumaju.blogspot.my/2017/05/najib-berjaya-perbaiki-kelemahan-dan.html

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...