Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Thursday 26 July 2018

Luahan Rakyat : Projek ECRL dan HSR

Dulu semasa DS Najib jadi PM, beliau luluskan projek ECRL dan HSR bukan sebab nak tanggung hutang. Beliau tahu kedua projek ini berkait rapat dengan hasrat China mewujudkan jalinan ‘One Belt One Road’ atau OBOR.
Atas memahami keterdesakan China, DS Najib buat perjanjian timbal balas dengan dagangan bernilai RM2 trilion untuk mengeksport hasil kelapa sawit dan lain-lain sumber bahan mentah negara ke China.
Jika dibandingkan dengan RM200 bilion pinjaman pun, negara masih untungdengan hasil RM2 trilion nilai dagangan serta pembangunan disekitar jajaran ECRL dan HSR.

Yang untungnya rakyat Malaysia. Warga Felda pun boleh senyum lebar. Pengusaha durian pun boleh tumpang sekaki.
Bila Mahathir ambil-alih kuasa, beliau huru-harakan perjanjian ECRL dan HSR semata-mata mahukan kroninya mendapat untung.
Hasilnya, kerajaan China menghentikan import produk kelapa sawit dari Malaysia dan beralih kepada Indonesia.
Yang untungnya syarikat kroni Mahathir di Indonesia kepunyaan Robert Kuok yang telah menandatangani perjanjian mengeksport kelapa sawit bernilai RM3 bilion ke China.
Antara rakyat dan kroni, lebih baik pilih kroni. Rakyat tak boleh jaga kepentingan Mahathir, tetapi kroni boleh memastikan hingga 70 keturunan Mahathir hidup senang-lenang.
Mahathir bijak, rakyat dia je bodoh ðŸ˜‚

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...