Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Thursday 2 August 2018

UMNO perlu jadi pembangkang berwibawa

Suasana di dalam Dewan Rakyat Parlimen ke-14 di Bangunan Parlimen. - Foto Zulfadhli Zulkifli
Kita labuhkan tirai kisah sedih UMNO dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) yang lalu. Ia terlalu perit untuk UMNO mendengar sejarah hitam itu di ulang tayang semula.
Bagai menyaksikan rakaman kamera litar tertutup bagaimana sebuah insiden yang meragut nyawa insan tercinta kita, mampukah kita melihatnya berulang kali? Pastinya tidak.


Kini, episod persoalan siapakah yang akan memacu UMNO baharu juga sudah terjawab. Akar umbi parti sudah membuat pilihan dengan memilih Presiden baharu, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Walaupun terdapat 'suara sumbang' sejurus pemilihan, keputusan sudah pun dibuat.
Sebagai rakyat Malaysia, saya antara yang menantikan pelan pembangunan lebih baik daripada kerajaan Pakatan Harapan (PH).
Begitu juga sebagai penyokong tegar UMNO yang turut berada dalam sistem pentadbiran parti, saya juga mahu melihat UMNO dipandu mengikut landasan yang lebih kukuh dan bersepadu demi kelangsungan perjuangan parti itu.
Kini, Dewan Rakyat sudah mula bersidang dan ia persidangan pertama dalam sejarah Malaysia yang menyaksikan kepemimpinan Barisan Nasional (BN) berada di barisan kerusi pembangkang.
Minggu pertama persidangan ini, rakyat dihidangkan dengan pelbagai isu dan kontroversi, daripada hal pelantikan Speaker Dewan Rakyat kepada isu kelulusan Sijil Peperiksaan Bersama (UEC) oleh Kementerian Pendidikan, dan terkini membabitkan isu paling sensitif bagi rakyat Malaysia iaitu perdebatan mengenai Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) dan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST).

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...