Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Monday 24 September 2018

CHINA TIDAK MELAYAN TUNTUTAN MAHATHIR UNTUK MEMBERI PROJEK ECRL KEPADA SWASTA

CHINA TIDAK MELAYAN TUNTUTAN MAHATHIR UNTUK MEMBERI PROJEK ECRL KEPADA SWASTA


Ini ringkasan dan maksud tersirat apa yang dikatakan oleh Media dari China ini:

"Presiden dan kebanyakkan pemimpin China tidak berpuas hati dengan Mahathir dan tidak mahu bertemu dengan Mahathir hingga hari terakhir lawatannya. Berbanding dengan Presiden Trump dan Najib, mereka bertemu dengan pemimpin China sama ada sebelum mesyuarat bermula atau semasa 2 hari lawatan.

Walaupun Mahathir menekankan bahawa projek ECRL akan diteruskan, tetapi Mahathir telah mengulas bahawa mereka mahukan kontrak baru yang mahu diberikan kepada syarikat swasta dan bukan kontrak G2G (Government to government) yang ditandatangani Najib.

Apa penting sekarang adalah bagaimana mereka akan melakukannya tanpa menanggung lebihan hutang ke negara ini.

China, sebaliknya, sedang menunggu untuk melihat bagaimana Mahathir boleh menawarkan kontrak yang lebih baik untuk ECRL dan kepada rakyat Malaysia jika Mahathir mahu membatalkan kontrak lama.

Oleh kerana Kontrak telah dianugerahkan, China mahu Malaysia untuk mengambil tanggungjawab sepenuhnya untuk membayar segala gantirugi jika mereka mahu membatalkan kontrak lama yang sekarang telah dalam pembinaan.

China tidak akan menjadi bodoh dan tidak akan berganjak "

-Tun Carlos


No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...