Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Tuesday 30 October 2018

14 TUNTUTAN AMBIGA (The interfaith Commision) yang menggugat kesucian Agama Islam di Malaysia.

Bila Menteri Ugama kita lebih liberal dari Liberace, beginilah jadinya. Yang bukan Islam gunapakai otak dia untuk mengajar perjalanan ugama kita.


14 TUNTUTAN AMBIGA (The interfaith Commision) yang menggugat kesucian Agama islam di Malaysia.
1.Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu-bapa islam tidak seharusnya secara terus menjadi seorang islam
2.Orang bukan islam yang telah memeluk islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka(murtad) dan tidak boleh dibenarkan tindakan undang-undang.
3.Sebarang kes pertukaran agama orang islam kepada bukan islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh mahkamah syariah tetapi dikendalikan oleh mahkamah sivil.
4.Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama islam
5.Orang bukan islam tidak perlu dikehendaki menganut agama sekiranya ingin berkahwin dengan orang islam.Orang islam hendaklah dibenarkan keluar daripada islam (MURTAD) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.
6.Sesorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak
7. Orang yang bukan islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seseorang yang memeluk islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.
8.Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.
9. Orang bukan islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan suci islam dalam percakakpan dan sebagainya.
10. Bible dalam bahasa Malaysia dan bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.
11.Pelajaran agama bukan islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar disemua sekolah.
12. Program-program berunsur islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan.Program dakwah agama lain selain islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.
13.Orang islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan islam
14. Sepatutnya islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam sesi pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

*Dan tuntutan ini bukanlah sekadar teori tetapi impian seorang pendukung pluralisme dan liberalisme dalam agama.Dan mengambil peluang/kesempatan dalam pengisytiharan (ratifikasi) ICERD. Definasi dan skop ICERD dengan itu bertentangan dengan Artikel 153 Perlembagaan Malaysia. Dan ia merupakan langkah halus dan diam untuk menyamaratakan agama. Masih ada kesempatan untuk elakkan benda ini terjadi, caranya sign in this petition. petisyen ini akan dibawa ke parlimen pada hari rabu ni, target 1000,000 .silakan share kepada orang Islam.
https://www.change.org/p/pendokong-perlembagaan-bantahan-ratifikasi-konvensyen-antarabangsa-icerd?recruiter=637365953&utm_source=share_petition&utm_medium=facebook&utm_campaign=psf_combo_share_abi.pacific_abi_gmail_send.variation.pacific_abi_select_all_contacts.select_all.pacific_email_copy_en_gb_4.v1.pacific_email_copy_en_us_3.control.pacific_email_copy_en_us_5.v1.lightning_share_by_medium_message.control.lightning_2primary_share_options_more.control&utm_term=psf_combo_share_abi.pacific_abi_gmail_send.variation.pacific_abi_select_all_contacts.select_all.pacific_email_copy_en_us_3.control.pacific_email_copy_en_gb_4.v1.pacific_email_copy_en_us_5.v1.lightning_share_by_medium_message.control.lightning_2primary_share_options_more.control&utm_content=fht-13732954-en-gb%3Av1&fbclid=IwAR3FWwLB-sm3Y6LV5g8GUTcRoHPUal84uvVVvMD9NVb-UcJZUVAh8YyFtuI
Wallahualam

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...