Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Monday 29 October 2018

Hapuskan Segera Ketuanan Melayu

Image may contain: 1 person, meme and text
"Hapuskan segera Ketuanan Melayu.
Bangsa melayu tidak ada apa-apa yang boleh di banggakan lagi?"
SYED SADDIQ LIAR, ANGKUH DAN SOMBONG

Kesian orang Muar dapat Ahli Parlimen macam ni. Dalam sejarah negeri Johor tidak pernah pun seorang pemimpin UMNO mempertikaikan hak dan ketuanan melayu.

Semenjak bersahabat dengan komunis, hilang sudah keistimewaan orang melayu kerana mahukan hak sama rata.

Melihat kenyataan YB Syed Saddiq Abdul Rahman Al-Sagoff bahawa Kerajaan Pakatan Harapan tidak sama sekali akan memperjuangkan ketuanan Melayu jelas menunjukkan beliau seorang Menteri muda yang liar, angkuh dan sombong.

Adakah sebagai anak muda, Syed Saddiq tidak sedar bahawa kewujudan ketuanan rakyat tanpa kewujudan ketuanan Melayu di Malaysia bermakna penindasan golongan minoriti terhadap kaum majoriti.

Jika ini berlaku maka ia tiada beza dengan apa yang pernah berlaku sebelum tahun 1994 di negara Afrika Selatan seperti sistem aparteid.

Dan kerana itu jugalah, ia sebenarnya telah dibayar dengan harga yang cukup mahal oleh orang Melayu apabila mereka terpaksa menerima hakikat bahawa Tanah Melayu akan selama-lamanya berubah dari negara yang bersifat eka kaum kepada pelbagai kaum.

Orang Melayu pula tidak mempunyai pilihan di dalam soal ini. Sudahlah apabila golongan imigran di bawa masuk ke bumi Tanah Melayu orang Melayu tidak dirundingi, untuk memperoleh kemerdekaan mereka terpaksa pula menerima kerakyatan yang diberikan kepada kaum imigran.
Tetapi apalah keperluan untuk kita sebagai orang Melayu menceritakan semua ini kepada Syed Saddiq? Keturunan Arab dari susur galur Al-Sagoff yang memang tiada identiti dan nilai sebagai anak Melayu.
Kita yang Melayu ini perlu sedar, darjat kita ini jauh dan tidak setaraf dengan Syed Saddiq yang merupakan bangsa Arab dan bukan Melayu. Untuk pengetahuan umum, Bangsa Arab merupakan suatu bangsa yang sangat mementingkan susur galur keturunan.
Apa yang lebih mengecewakan, orang Melayu yang dipandang hina oleh Syed Saddiq inilah yang mengangkat beliau ke kedudukannya hari ini. Mereka inilah yang ditipu, diperdaya dan dimanipulasi dengan pelbagai janji dan tawaran manis yang keluar dari mulut beliau ketika kempen PRU-14.
Maka berhentilah kita meletakkan harapan dan nasib bangsa kepada individu seperti Syed Saddiq. Dia bukan keturunan Melayu, dia keturunan Arab.
Kepada sahabat-sahabat di ARMADA BERSATU, sungguh mengecewakan dan memalukan kalian dipimpin oleh individu seperti ini.
Mana maruah ARMADA BERSATU saat keistimewaan dan hak sebagai orang Melayu mula dipertikaikan?
Saya juga suka untuk mengingatkan kepada Syed Saddiq, keturunan Syed walau mempunyai pertalian darah dengan Rasululallah, tetapi kalau pergi kelab malam, minum arak dan memperjuangkan LGBT, tetap menjijikan dan tidak layak bergelar seorang Syed.
Fikri Allaudin
Persatuan Pemikir Muda Johor

https://www.facebook.com/OpsJohor/posts/318868548843952?__xts__%5B0%5D=68.ARB6tBxRonLLwbiOYI8MHrRERFrlK144RTMfhBJAx8jzbLQSufB4l5opwf9bJv5q2ZNjvDSdiHCJ5wKgqg_vG3aBL8h_NJgCZY0o5CjlGhHydk0HdhmxriuUk6Vlx8PyASvluFKq_B0Yg5EL5Vwu9ks18FxqzVhqikRziMYF_VNftj3EFWoqrFX8HKfRWsxCqz-r29M&__tn__=C-R


Luahan Rakyat : Perkongsian status dari Muhamad Nazy dalam Facebook beliau

Ok, hari ini bukan nak jadi politik ke apa, just nak bertanya yang mana pakar dalam bidang politik ini. Mood aku pun kurang baik ini. Tadi ada 1 customer datang nak bayar bill payment, soerang bangsa cina.  Then masa itu system tengah down. Dan aku pun cakap *sorry sir, system down*. Jawapan yang dia bagi dekat aku. *haaa? cakap cina lah, sekarang semua cakap cina*. Aku pun macam blur. Aku pun tanya la dia *I cakap English, sir*. Dia balas dekat aku, *No, sekarang bahasa cina you kena belajar, sebab sekarang kerajaan baru kena ikut lorr*.

Weiii, aku mimpi e apa ini? Ini serious story babe. Aku rasa macam dah nampak belang babe !


Lim Kit Siang secara ammnya telah berjaya ubah pemikiran anak Melayu melalui suntikan virus DAP
Image may contain: 1 person, smiling, text
7 Tanda-tanda Anda Dijangkiti Virus DAP
  1. Benci dan maki hamun kepada agama, bangsa dan negara sendiri
  2. Memfitnah agama, bangsa dan negara sendiri
  3. Pertikaikan agama, bangsa dan negara sendiri
  4. Biadap, samseng dan merusuh melawan undang-undang negara
  5. Khianat kepada agama, bangsa dan negara sendiri
  6. Tidak tahu berterima kasih kepada setiap pertolongan bangsa sendiri
  7. Sembunyikan kejahatan DAP dan menghina kebaikan bangsa sendiri

Hak Melayu ! Jangan Kacau !

"Malaysia ialah Tanah Melayu, Bukan Cina Atau India !!! - Tan Sri Khoo Kay Kim

"Oxford iktiraf STPM, tetapi tidak UEC!!!"

Kenangilah Pejuang Kemerdekaan !!!

  • Dol Said
  • Datuk Siamang Gagap
  • Yamtuan Tunku Antah
  • Dato' Bahaman
  • Mat Kilau
  • Tok Janggut
  • Rosli Dhoby
  • Mat Salleh
Kehadiran British ke Semenanjung Tanah Melayu pada tahun 1786 telah menyemarakkan lagi usaha penentangan orang Melayu terhadap penjajah terutama apabila British mula mencampuri urusan pentadbiran tempatan.  Penentangan bukan sahaja berlaku di Semenanjung Tanah Melayu malah juga di Sabah dan Sarawak.

"Ingatlah bukan mudah menghadirkan sebuah kemerdekaan kepada negara. Orang dahulu sudah banyak bergadai nyawa."

"Kita yang tinggal harus bijak mewarisinya supaya kemerdekaan negara akan terus dijulang oleh ana cucu kita nanti dan yang terakhir, sebenarnya kemerdekaan ini bukanlah hak mutlak kepada kita tetapi pinjaman daripada anak cucu kita."



Bangkitlah Wahai Bangsaku!






"Ini bukan lagi zaman Ketuanan Melayu, tetapi kita sudah masuk fasa baru di mana kita bincangkan tentang kesaksamaan semua" - Syed  Saddiq, Menteri Belia dan Sukan Malaysia



Mohon YB Syed Saddiq Jawab

Nabeel nak tanya kepada YB Syed Saddiq Syed Abdul Rahman...

YB masuk Maktab Tentera Diraja dan Matrikulasi UIA dan kemudian Fakulti Undang-undang UIA guna kuota Melayu kan?

Kuota Melayu itu sebab dasar Ketuanan Melayu yang UMNO perjuangkanlah YB.

Kalau YB tak setuju, kenapa YB tak ambil STPM?

Kenapa YB sebat hak keistimewaan Melayu dan sekarang YB kata dah tak relevan dan mahu kesaksamaan kaum? YB cakap tak serupa bikin kah?

Ayah YB orang Singapore. Dia kerja sampai 16 jam sehari macam yang YB rungutan itu pun bayar tax di Singapore dan bukan di Malaysia.

Jadi dia tak menyumbangkan wang buat negara pun.

Tapi macam mana Kerajaan BN boleh bantu dan beri anak pendatang macam YB masuk sekolah asrama penuh dan matrikulasi dengan guna result SPM?

Kerana dasar Ketuanan Melayu yang YB nak hapuskan itulah...

Walau muka YB macam mamak, tapi BN beri kuota Melayu.

YB....Nabeel nak tanya ini...

YB tak malukah?

- Nabeel Naqie

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...