Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Thursday 15 November 2018

LPF AMBIL TINDAKAN FILEM HINA AGAMA HINDU TAPI TAK BERANI SENTUH BILA PENGARAH CINA BUAT FILEM HINA AGAMA ISLAM

Image may contain: 1 person, text
LPF arah tapis filem Sarkar serta-merta

Image may contain: 8 people, people smiling, text
Filem Polis EVO 2 bakal di tayangkan di pawagam seluruh Malaysia pada 22 November 2018.

Lembaga Penapisan Filem (LPF) mengarahkan semua pawagam menapis filem Tamil dari India, Sarkar, yang didakwa mengandungi adegan sensitif terhadap masyarakat Hindu.
Presiden Malaysia Hindu Sangam (MHS) Mohan Shan berkata LPF bersetuju untuk menapis adegan tersebut yang menurutnya jelas tidak menghormati kepercayaan agama itu.
Tapi malang pula bagi Filem Polis Evo 2 yang wajahkan Islam agama teroris sudah pun mendapat tarikh tayangan.
Menjadikan Islam sebagai agama pengganas bukan sekadar berlaku di Hollywood, Bollywood dan pelbagai negara, namun kini industri filem Malaysia juga terjebak dalam naratif jelek menyudutkan Islam sebagai pemicu keganasan.
Presiden Persatuan Hindu Agamam, Arun Dorasamy menggesa rakyat Malaysia supaya lantang mengkritik pihak yang suka menyindir kepercayaan agama lain.
Jadi bagaimana pula dengan filem Polis Evo 2 terbitan Astro Shaw arahan pengarah, Joel Soh dan Andre Chiew yang menghina Islam, melabelkan dan menjadikan Islam sebagai teroris dalam negara Malaysia yang agama rasminya adalah agama Islam.
Adakah hanya kerana mereka India atau Cina atau LGBT bila mengadu berebut kerajaan mengambil tindakan sedangkan bila ia Melayu dan islam ia dipandang seperti anjing kurap?

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...