Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Thursday 13 December 2018

PADERI BERTERIMA KASIH PADA UMAT ISLAM MENGHADAPI TAHUN BARU MASIHI


Ustaz Auni : Sambutan 'New Year'

PADERI BERTERIMA KASIH PADA UMAT ISLAM MENGHADAPI TAHUN BARU MASIHI

Ustaz:

Maaf tuan Paderi, sebentar lagi 1 Januari Tahun Baru Masehi akan segera tiba, apa yang dilakukan oleh umat Kristian pada malam tahun baru 1 Januari tersebut? 

Paderi:

Kami di malam tahun baru tersebut tidak ada kegiatan yang istimewa, ya seperti biasa malamnya jam 19.00 sampai jam 20.00 mengadakan kebaktian di Gereja masing-masing lalu pulang, Dan paginya jam 07.00 sampai jam 09.00 ke Gereja kembali. Itu saja kegiatan kami.

Ustaz: Oh jadi itu saja ya, tidak ada aktiviti yang istimewa. 

Paderi: Iya itu saja.

Ustaz: Apakah dari umat Kristian tidak ada yang turun ke jalan untuk memeriahkan tahun baru anda? 

Paderi: Tidak ada.

Ustaz: Kenapa mereka tidak turun ke jalan memeriahkan tahun barunya? 

Paderi: Lah buat apa kami turun ke jalan, tanpa kami turun ke jalan juga umat Islam sudah memeriahkan tahun baru kami.

Ustaz: Maksudnya bagaimana?

Paderi: 

Iya, kami tidak perlu turun ke jalan karena umat Islam sudah ada di situ. Kami mengucapkan terima kasih kepada umat Islam yang telah memeriahkan dan meramaikan Tahun Baru kami.

Cuba Ustaz lihat saat tahun baru kami tiba, yang jual mercun umat Islam, yang beli mercun umat Islam, yang bakar mercun umat Islam untuk merayakan Tahun Baru kami.

Yang jual terompet umat Islam, yang beli terompet umat Islam dan yang meniup terompet umat Islam demi memeriahkan tahun baru kami.

Yang jual bunga api umat Islam, yang beli bunga api umat Islam dan yang membakar bunga api umat Islam untuk memeriahkan tahun baru kami. 

Umat Islam berduyun-duyun ke Dataran, ke menara jam dan tempat tempat hiburan, jalan-jalan  penuh sesak dan jem dalam rangka memeriahkan tahun baru kami. 

Jadi buat apa kami turun ke jalan memeriahkan tahun baru kami, tanpa kami turun kejalan umat Islam sudah turun ke jalan memeriahkan tahun baru kami. Terima kasih Ustaz dan sampaikan ucapan terima kasih kami kepada umat Islam yang telah turut serta memeriahkan tahun baru kami.

GERAKAN SEPIKAN MALAM TAHUN BARU

Kalau semua umat islam di seluruh dunia,  atau di seluruh Malaysia, menahan diri untuk tidak keluar pada malam 31 Disember 2018. Tidak menonton TV, Tidak bakar mercun atau bunga api. Tidak meniup terompet,  tetapi lebih banyak berdzikir, tilawah dan lain-lain... Insha Allah kita boleh buktikan kepada dunia bahwa malam tahun baru itu 'TAK ADA APA-APANYA'.

Mari kita bikin MALAM TAHUN BARU SEPI.  !!!!!!!!!!!!!!

Jika ada kegiatan,  maka yang terdengar adalah suara zikir zikir, kalimat toyyibah,  tausiyah tausiyah,  alunan bacaan quran,  ruku,  sujud,  doa,...... baik yang dilakukan di masjid masjid, surau-surau,  atau pun di rumah rumah umat islam. 

= sebarkan =

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...