Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Wednesday 20 May 2020

Decentralized System Of Bitcoin In Blockchain

Centralized Vs. Decentralized

Bitcoin adalah unik, iaitu sistem pemindahan nilai pertama yang TIDAK dikuasai oleh pihak ketiga. Pengumpul-pengumpul Bitcoin berpendapat bahawa selama bertahun-tahun sistem wang ini TIDAK dikuasai oleh kerajaan pusat dan merupakan sejenis matawang fiat alternatif yang lebih baik kerana terdapat bekalan yang selamat, stabil dan kebal dari dasar polisi monetari persekutuan. Pada jangka masa yang panjang,  perkara ini akan menunjukkan kebenarannya yang tersendiri.

Selain itu, di sesetengah negara, seperti Venezuela dan Zimbabwe, telah mengalami kadar inflasi yang besar sejak dekad yang lalu. Walaupun dengan perubahan harga yang drastik kepada nilai Bitcoins, akan tetapi ia masih boleh menjadi lebih baik daripada mata wang tempatan bagi negara tersebut. Apabila ekonomi di seluruh dunia mengalami masalah yang lebih banyak, maka ramai orang akan mula mempertimbangkan alternatif yang terdesentralisasi seperti BTC sama ada untuk menyimpan ataupun membelanjakan wang mereka.

Teks asal :

Decentralized System Of Bitcoin In Blockchain

Bitcoin is unique, its the first value transfer system that WASN'T controlled by a third party actor. Supporters have been said for years that a money system that WASN'T controlled by a central government is a much better alternative fiat currencies as there would be a safe, stable supply and be immune from federal monetary policy. And in the long run, that may hold true.

In some countries, such as Venezuela and Zimbabwe, have experienced huge inflation rates over the last decade. Even with Bitcoins wild price swings, it can still be better than their local currencies. As economies all over the world run into more and more issues, many people may start to consider decentralized alternatives such as BTC to save or spend their money.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...