Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Monday 25 May 2020

RUMAH SEWA BERPUAKA

"RUMAH SEWA BERPUAKA"

Saya nak share pengalaman umah sewa yang kami suami isteri duduk dari 2018-2019
Yang tak nak percaya terpulanglah, Ini pengalaman saya sendiri
Umah sewa dekat Taman Desa Jaya, Johor.
Rumah teres 2 tingkat, 2 bilik air dan bilik ada 3. RM650
Bagi korang murah Tak?

First duduk dia dah bagi pengenalan dulu, suami kat tingkat atas, sy pulak dekat dapur, konon nak masaklah.tengah basuh-basuh beras...tiba-tiba saya dengar bunyi yang buat bulu. Roma saya naik. Bunyi dia sebiji macam bunyi ayam belanda. Kalau korang nak tahu dengarlah sendiri..

Selepas-selepas itu, barulah dia mula kacau dengan lagi dashyat, setiap pagi pukul 8.akan bunyi orang ketuk-ketuk dekat dinding bersebelahan dengan tempat sembahyang cina yang diaorg suka letak dekat dinding itu. Sebelum kitaorang duduk, orang cina yang duduk.Dari apa yang agent cakap dulu, Cina Singapore yang duduk. Jadi jaranglah kot balik. Saya letak cermin dekat atas itu. Ada yang turunkan.siap terbalikkan cermin itu. Dari situ saya dah mula tak sedap hati.

Saya masak nasi dalam tengahari. Petang saya nak makan. Kira nak repeat balik nak makan, lapar 😂. Nasi itu dah tinggal separuh..tapi ada orang tuang air dalam itu. Antara permukaan nasi airnya separuh dari nasi itu.saya siap panggil suami turun tengok sendiri..suami pun macam pelik. Siapa yang masuk rumah tuang air dalam nasi, sedangkan rumah dah kunci. Benda ini jadi 2 , 3 kali.

Bawang baru beli, lepas 3 hari jadi busuk, berair dan hitam. Ini duduk dekat rumah sekarang, bawang elok sahaja walaupun dah 3 hari. Saya sakit hati sebab dia usik makanan kita. Bila dah jadi macam itu kena beli lagi.

Bilik pulak dekat atas.1 buat lepak-lepak,1 buat bilik pakaian.almari yang saya guna. Almari kain Ada 3. 2, 3 bulan saya letak elok sahaja. Sampai satu malam itu nak naik atas nak ambil baju..3 almari kain tu 3-3 jatuh roboh habis..

Panggil suami naik atas tengok..dia cakap siapa yang buat ni. Manalah tahu. Dia roboh macam ini pun.kita tak ada dengar bunyi besi-besi dia jatuhkan.

Banyak lagi yang kami kena sebenarnya. Sampai suami saya, yang tak percaya benda-benda hantu ini, pun naik takut. Terus ajak pindah. Suruh tanya agent nak pindah boleh tak. Agent pun macam pelik kenapa nak pindah.

Sebab baru sign agreement tambah lagi setahun duduk rumah itu. Saya bagi alasan saya sendiri. Dia cakap boleh pindah. Tapi sampai hujung bulan. Deposit 2 bulan burn. Kami bincangkan balik. Burn-burnlah deposit janji kami suami isteri selamat..

Lagi kami suami isteri kuat hati nak pindah bila saya dapat tahu dari jiran..

Nanti saya cerita sebab dah panjang sangat ini karangannya😂. asalamualaikum.selamat malam




Sumber :

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...