Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Thursday 11 June 2020

TIDAKKAH KAMU TAHU KESANNYA...

TIDAKKAH KAMU TAHU KESANNYA..TOLONG JANGAN SUKARKAN KEADAAN..

Arkib : 19 Mac 2020

KAMI warga Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) merayu sangat 😔

Contoh Situasi : (12am : satu family datang ke klinik kerana si ibu demam )..suhu badan 38.5 darjah

Jururawat : Puan ada contact dengan mana pesakit yang positif covid19 sebelum ini?
Pesakit :  Tiada
Jururawat : Ada membuat lawatan ke luar negara dalam masa terdekat?
Pesakit : Tiada
Jururawat : Ada pergi ke mana-mana perhimpunan sebelum ini?
Pesakit : Tiada..saya demam sudah 3 hari.. demam biase je.. saya nak jumpa doktor je pun susah ke?.

(Dalam bilik doktor)

Doktor : Yer puan sakit apa?
Pesakit : Saya demam doktor..jiran saya baru balik dari luar negara..sekarang dia dekat hospital positif COVID-19..lepas dia balik dari luar negara saya ada pergi ke rumah dia..
Doktor : Kenapa puan boleh masuk dalam bilik saya..jururawat tak ada buat screening ke kat luar?
Pesakit : Ada.. tapi saya tak cakap pasal jiran saya itu.. nanti orang lain dengar bising pulak kat luar..
Doktor : Puan boleh keluar..klinik bukan tempat untuk selesaikan masalah puan..kami tiada alat untuk semak sama ada puan positif ke tidak...sila pergi ke saluran yang betul..

Kenapa perlu menipu..sekarang banyak tempat dah kamu pegang...tombol pintu...kerusi..meja...kaunter daftar...semua tempat kami kene disinfact...nanti  kami dengan doktor-doktor skali kena kuarantin..Hmmm...

TIDAKKAH KAMU TAHU KESANNYA..TLG JGN SUKARKAN KEADAAN..

#copypaste

{benda yang kita ingat sangat REMEH DAN TAK PERLU DIPERBESARKAN itulah yang jadi PUNCA MASALAH BESAR}

No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...