Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Sunday 24 November 2013

'Nasi ganja' nafi penemuan najis punca arahan tutup restoran


Nihmatullah Syed Mustafa menunjukkan Facebook palsu mengenai kedai makan Nasi Kandar Ayam Merah diserbu polis ketika mengadakan sidang akhbar di Ipoh, Perak, semalam.

IPOH 15 Nov. - Pengurusan Restoran Nasi Kandar Ayam Merah yang dikenali 'nasi ganja' di Jalan Yang Kalsom di sini menafikan dakwaan bahawa notis penutupan sementara yang diterima pihaknya semalam kerana terdapat penemuan najis di tempat memasak premis berkenaan.

Pengurusnya, Mohd. Nihmathullah Syed Mustafa, 49, berkata, khabar angin yang tersebar melalui laman sosial Facebook itu adalah tidak benar kerana notis yang dikeluarkan oleh Jabatan Kesihatan Negeri itu merujuk kepada faktor kebersihan.

Katanya, adalah tidak adil bagi pihaknya apabila dituduh tanpa bukti kukuh sehinggakan perkara itu dilihat mampu merosakkan reputasi perniagaan yang diusahakan sejak 55 tahun lalu.

''Kita akur dengan notis penutupan sementara ini, namun adalah tidak adil apabila mengatakan najis diletakkan di dalam masakan. Kita juga makan di sini, mustahil kita ambil najis untuk makan.

''Ini tidak adil. Jangan rosakkan nama Nasi Kandar Ayam Merah, kami bukan baru, sudah 55 tahun beroperasi di sini. Isunya adalah tidak bersih bukannya najis," katanya dalam sidang akhbar di restoran itu di sini hari ini.
Tegasnya, khabar angin yang tersebar di internet sejak beberapa hari lalu bahawa restoran tersebut diserbu polis juga adalah tidak benar kerana dakwaan itu tidak merujuk kepada Restoran Nasi Kandar Ayam Merah miliknya.

Katanya, kenyataan yang dimuat naik oleh pengguna Facebook itu secara jelas merujuk kepada Nasi Kandar Vanggey yang terletak di Greentown.

''Kami adalah dua restoran yang berbeza walaupun pemilik restoran yang terletak di Greentown itu merupakan pemilik saham di sini. Oleh itu, apa yang dimasak di restoran ini tidak sama dengan apa yang dimasak di sana. ," katanya.

Ketika ditanya sama ada akan mengambil tindakan saman terhadap pihak yang menyebarkan isu tersebut, beliau memberitahu, tiada sebarang tindakan akan diambil.

''Kita kini sedang dalam proses membersihkan restoran ini seperti yang diarahkan. Selepas kerja pembersihan dijalankan, kita akan minta jabatan terlibat untuk membuat pemeriksaan semula.

''Kita akan cuba lakukan secepat mungkin bagi membolehkan restoran ini dibuka sama ada pada hari Ahad atau Isnin ini. Saya jamin tiada najis di sini dan apa yang orang ramai dengar adalah palsu," ujarnya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20131116/dn_14/'Nasi-ganja'-nafi-penemuan-najis-punca-arahan-tutup-restoran#ixzz2mB0Bru1Y
© Utusan Melayu (M) Bhd 

1 comment:

  1. Isu utama dalam kes ini adalah kebersihan, bukannya isu tentang penggunaan najis dalam melariskan produk makanan restoran terbabit seperti mana yang didakwa oleh individu yang berniat untuk memburukkan reputasi pengusaha restoran.

    ReplyDelete

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...