Gagasan Malaysia Baharu 13 Mei 2018

Imagine Dragons - Mad World (Lyrics + Terjemahan)

Saturday 10 December 2022

KENAPA SAYA BERKEBUN ?

Arkib : 18 Oktober 2022

 

KENAPA SAYA BERKEBUN ?

  1. Umur saya sudah meningkat tua. Masuk dah pintu 40 dah mula sakit-sakit kaki. Kandungan gula tinggi. Apa sahaja option yang saya ada. Saya perlu menjaga kesihatan. Saya perlu berpeluh. Nak harap saya berjoging memang tak lah. Seminggu berhentilah tu sebab tak ada motivasi. Jadi jalan lain saya perlu berkebun. Alhamdulillah amalan sihat selain tak makan nasi, tak minum air manis dan berkebun kadar gula turun.
  2. Saya rasa relax dari stress. Ada masalah pun rasa tenang je bila tengok daun-daun hijau. Saya mesti ambil kesempatan beriadah dengan berkebun dan menghasilkan sayur. 
  3. Pada mulanya saya menanam sayur sekadar suka-suka. Boleh buat lauk sendiri. Paling kurang boleh sedekah kat jiran-jiran. Lepas tu bawa sebakul timun dan terung kat masjid. Lepas tu ada orang datang rumah nak beli. Jual sikit-sikit. Lelama dapat juga duit jajan budak pergi sekolah dan mendatangkan pendapatan.
  4. Aktiviti berkebun dapat mengeratkan hubungan keluarga. Saya jadikan aktiviti keluarga bila semua anak-anak cuti sekolah. Mereka ramai-ramai turun dan membantu. Sekurang-kurangnya mereka tahu bekerja. 
  5. Sambil petik terung ke, kemaskan rumput ke dapat idea tentang bisnes. 
  6. Kita dapat belajar yang rezeki Allah ini sangat luas. Kalau kita nak, kita berusaha Allah pasti makbulkan.

#CoachBahar #JomSihat 

https://www.facebook.com/1549534296/posts/pfbid0hS2J6SiLNrdyBQfLZATgU1Z7JZXQzazcVmrUX5VUVPhkeT7EgqpCx4p6TM9641Qzl/?mibextid=Nif5oz

----------------------------------------------------

ARKIB : 2 TEMPAT BERLANGSUNG SERENTAK 

SEMINAR FERTIGASI SECARA BERSEMUKA

Tarikh/hari :  29 OKTOBER 2022 (sabtu)
Tempat : Dimpian Agro Farm,MUAR JOHOR
Yuran : RM250 (TEORI & PRAKTIKAL)
Link pendaftran : https://coachbaha.onpay.my/order/form/109

Tarikh/hari :  29 OKTOBER 2022 (sabtu) 
Tempat : SEKSYEN 8 , BANDAR SHAH ALAM
Yuran : RM 180 (TEORI SAHAJA)

Kini kembali lagi untuk seminar fertigasi. Setiap slot kali ni kami hanya buka untuk 50 SLOT SAHAJA.

Best nya seminar ni kami bukan ajar secara teori sahaja malahan secara fizikal. Kami akan ajar dari cara nak semai anak benih hingga lah sampai nak tuai hasil tanaman.

Jadilah petani yang luar biasa. So apa tunggu lagi jom daftar sekarang. Ingat slot adalah TERHAD.

Sebarang pertanyaan boleh whatsapp staff sy lyza (TEORI DAN PRAKTIKAL)


Sebarang pertanyaan boleh whatsapp staff sy lyna (TEORI sahaja di Shah Alam)



Pautan artikel lain yang berkaitan :-

GAME DAGING


No comments:

Post a Comment

Featured post

Alamat Bengkel Kereta Melayu Islam / Bumiputera seluruh Malaysia

Alamat Bengkel Kereta Melayu seluruh Malaysia! Baca alamat sampai habis dan ada link download disediakan! Jika ada maklumat tambahan al...